Investigadors de la UPV treballen en un estudi per a posar fi al sobreescalfament de les piles

La NASA està molt interessada amb el treball valencià per a millorar la mobilitat dels satèl·lits

UPV bateries

Investigadors de la Universitat Politècnica de València treballen en un estudi per a posar fi al problema de sobreescalfament de les piles. És un fenomen que els fabricants encara no han pogut solucionar. La NASA està molt interessada amb el treball valencià per a millorar la mobilitat dels satèl·lits.

Les bateries contenen milers de piles com aquestes. Cadascuna funciona individualment, connectades a la resta. Si una es calfa més del que és normal, acaba expulsant gasos com el monòxid de carboni, el metà o l'hidrogen. I aquests gasos acaben provocant un foc a tota la bateria. Els investigadors de la Politècnica fa dos anys que posen al límit la temperatura de les piles amb aquesta instal·lació experimental.

Santiago Martínez, investigador de l'Institut CMT - Motors Tèrmics de la UPV, explica que aquest incendi es produeix per una fallada interna de la bateria. I Antonio García, investigador en cap de l'Institut Motors Tèrmics, agrega que, "si fem que la nostra bateria es carregue o es descarregue molt ràpidament o tenim un problema en un procés de refrigeració, hi ha un curtcircuit i un procés de combustió". I no hi ha manera de sufocar l'incendi fins que s'acaben els gasos i líquids de la bateria. Després de dos anys d'investigació, es veu per primera volta el comportament del procés de combustió d'una bateria. Ara s'ha de buscar la solució que done una fiabilitat universal.

"Tota la tecnologia aeroespacial en termes de mobilitat va associada a bateries d'ió de liti. Per això la NASA té tant d'interés a conéixer millor el problema", agrega Martínez.

Per això, diuen que això és l'inici de molts anys d'investigació. Ah! I si vosté en té un a casa, mire on el carrega. La fuga tèrmica arriba en qualsevol moment.

També et pot interessar

stats