La inversió estrangera en tecnològiques valencianes es dispara un 142% el 2021
La Comunitat Valenciana és la quarta amb més empreses d'aquest tipus només per darrere de Madrid, Catalunya i Andalusia
La Comunitat Valenciana és la quarta amb més empreses tecnològiques, amb un 8,9%, per darrere de Madrid (31,8%), Catalunya (22%) i Andalusia (9,7%). Només a València hi ha més de 2.200 empreses del sector.
L'ecosistema tecnològic valencià creix en nombre, en inversions i en prestigi. En poc de temps s'ha convertit en un pol important d'innovació, per la creació d'empreses i també per l'atracció de multinacionals del sector TIC.
La facturació del sector TIC creix un 20,5%
Crida l'atenció sobretot el volum d'inversió estrangera, que s'ha disparat un 142% el 2021. En part gràcies a aquestes inversions, la facturació del sector TIC ha crescut un 20,5%.
No debades, l'augment de les contractacions de professionals especialitzats ha sigut del 6,7% en un any.
El fet que cada any es graduen a les universitats valencianes més de 3.500 enginyers i desenvolupadors és un dels principals atractius de la Comunitat Valenciana per a les multinacionals tecnològiques i un dels seus punts forts.
Un entorn propici per a les multinacionals
Ramón Ferrandis, director general del CEEI de València, ha indicat que la Comunitat Valenciana ofereix universitats, centres d'investigació, acceleradores i hubs, "un entorn molt propici perquè grans multinacionals vinguen ací".
És el cas del gegant HP o la consultora tecnològica Erni Consulting que a penes fa uns mesos que està a València. Un dels valors és la captació de talent a les universitats i també un nivell alt de qualitat de vida
A la Marina de València trobem un dels majors pols de creació digital, un planter d'emprenedors amb centenars d'empreses emergents.
Ramón Ferrando destaca que la Comunitat Valenciana és la tercera que més inversió genera en empreses emergents i els inversors són europeus i britànics.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura