La inflació i el mal oratge contenen el turisme i les compres de Nadal durant el pont de la Puríssima

El sector hoteler valencià xifra en un 70% l'ocupació mitjana a la Comunitat Valenciana

La inflació i el mal oratge contenen el turisme durant el pont de la Puríssima / À Punt NTC

El sector hoteler i els comerços buscaven xifres d'ocupació i de vendes com abans de la pandèmia per aquest pont de la Puríssima, però la pujada dels preus i el mal oratge han fet que les previsions no s'acaben de complir. 

El sector hoteler valencià xifra en un 70% l'ocupació mitjana per a aquest macropont. Una xifra un poc més baixa que la que esperaven a conseqüència de l'encariment dels viatges i també de les pluges. Això pel que fa a tota la Comunitat Valenciana, perquè en ciutats com València, per l'efecte capitalitat, i Benidorm les previsions són millors i freguen el 80%.

En termes generals, el sector encara es manté per davall de les xifres del 2019, però fa un balanç positiu d'aquests primers dies de desembre. “Encara falta que acabe el pont, perquè a última hora és quan més creixen les reserves”, afirma Federico Fuster, president d’Hosbec.

La crisi energètica i l'encariment de preus que se'n deriva estan al darrere de la moderació de l'activitat i les visites. De fet, el sector ja prepara les vacances de Nadal i reconeix que, de moment, no estan entrant reserves i confien que comencen a entrar-ne la setmana que ve. 

Previsions desiguals entre les grans superfícies i el xicotet comerç

En l'actual context inflacionista, aquest pont festiu és el del tradicional inici de les compres nadalenques. Però les previsions de vendes difereixen entre les grans superfícies, que esperen recuperar el volum de vendes d'abans de la pandèmia, i el xicotet comerç, més preocupat perquè la clientela retalle en els diners per a gastar.

Enguany la campanya de Nadal és més cara a causa de la inflació: “El consumidor ha de pagar més per la llum, el gas i els aliments, i li queda menys per a gastar en altres coses”, assegura el president de Confecomerç a la Comunitat Valenciana, Rafael Torres. 

En el xicotet comerç tenen cautela amb les previsions de consum nadalenc. En canvi, les grans superfícies són més optimistes. “Si continua així, la campanya d’enguany serà tot un èxit”, asseguren els venedors. 

També et pot interessar