La indústria automobilística xinesa desembarca amb força a Europa i triomfa als concessionaris espanyols

La Xina aprofita la fortalesa en la seua cadena de subministraments i expandeix el negoci de vehicles elèctrics

La indústria automobilística xinesa desembarca amb força a Europa / À Punt NTC

La Xina irromp amb força en el sector automobilístic, aprofitant la fortalesa de la seua cadena de subministraments. A Espanya, per primera vegada, ha triomfat amb un nou model de cotxe que ha arrasat als concessionaris. Ha aconseguit convertir-se en el més venut durant el mes d'agost en tot el país, amb més de 1.900 unitats.

Raúl Vázquez, gerent del concessionari MG Borjamotor d’Alacant, ha explicat que al seu negoci s’han venut 150 unitats. “Ens ha sorprés a tots, no ens pensàvem que tindria aquest volum de vendes”, ha reconegut. La disponibilitat i el preu competitiu són dues de les prestacions que més destaquen venedors i compradors.

El país asiàtic pot ser decisiu en la compra, producció i distribució d'automòbils elèctrics en un futur pròxim. “Venim de la pandèmia i la crisi de semiconductors, amb retards en els lliuraments i les marques xineses han aprofitat el no trencament de la seua cadena de producció”, ha assenyalat Félix García, director de comunicació de l’Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac). Per aquest motiu, “les marques europees han de posar-se les piles i tractar de fer vehicles elèctrics capdavanters en tecnologia”, ha afegit.

Per a les veus expertes, les marques xineses han arribat per a quedar-se i algunes ja anuncien plans d'expansió a Europa.

També et pot interessar

stats