Inditex dispara un 40,1% el seu benefici en el primer semestre, fins a 2.513 milions

Les vendes de la companyia gallega van créixer un 13,5% i van arribar als 16.851 milions d'euros

El conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras, i la presidenta d'Inditex, Marta Ortega, durant la junta general d'accionistes d'Inditex
El conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras, i la presidenta, Marta Ortega, durant la junta general d'accionistes / Europa Press

Inditex va registrar un benefici net de 2.513 milions d'euros durant el primer semestre del seu exercici fiscal 2023-2024 (entre l'1 de febrer i el 31 de juliol), la qual cosa suposa un increment del 40,1% respecte al mateix període d'un any abans, segons ha informat aquest dimecres la companyia, que torna a aconseguir nous rècords amb els seus resultats i a superar les previsions dels analistes.

Així, les vendes van créixer un 13,5% i van aconseguir els 16.851 milions d'euros, amb una evolució "molt satisfactòria" tant en botiga com en línia i increments en totes les àrees geogràfiques i en tots els formats, mentre que les vendes a tipus de canvi constant van créixer un 16,6%.

D'altra banda, el resultat brut d'explotació (Ebitda) va créixer un 15,7%, fins a 4.663 milions d'euros, mentre que el resultat net d'explotació (Ebit) va créixer un 30,2%, fins a 3.164 milions d'euros, i el resultat abans d'impostos un 39%, aconseguint els 3.252 milions d'euros.

El marge brut va créixer un 14,1%, fins a 9.801 milions d'euros, i es va situar en el 58,2% de les vendes (+27 punts bàsics enfront del primer semestre de l'exercici anterior). El 2023, Inditex espera un marge brut estable (+/–50 punts bàsics).

"Els resultats en aquest semestre demostren que el talent dels nostres equips consolida les millores en l'acompliment del model de negoci. La permanent aposta per la creativitat, la qualitat del producte i l'experiència del client, així com l'avanç decidit en sostenibilitat, cosa que conforma una estratègia que porta al nostre model de negoci a un nivell superior", ha destacat el conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras.

La companyia presidida per Marta Ortega ha destacat que en el primer semestre va continuar el seu "fort compliment operatiu", recolzat en la creativitat dels seus equips i la "bona execució" del seu model de negoci integrat de botiga i en línia. Alhora, ha subratllat que les col·leccions de la campanya primavera-estiu van ser molt ben rebudes pels clients.

Entre el febrer i juliol, Inditex va obrir tendes en 20 mercats. Al tancament del període, operava 5.745 botigues.

"Grans oportunitats de creixement"

Inditex ha subratllat que continua veient "grans oportunitats de creixement futur", per la qual cosa en el present exercici està realitzant inversions per a incrementar la capacitat operativa, obtindre eficiències i augmentar la diferenciació fins al següent nivell.

En concret, estima unes inversions ordinàries del voltant de 1.600 milions d'euros el 2023.

"Les nostres prioritats són millorar de manera contínua la nostra proposta de moda; optimitzar l'experiència de client; incrementar el nostre focus en sostenibilitat, i preservar el talent i el compromís de la nostra gent. Donar prioritat a aquestes àrees impulsarà el creixement a llarg termini", ha subratllat la companyia, que ha afegit que "el resultat és un posicionament únic de mercat", que proporciona al seu model de negoci "un gran potencial".

També et pot interessar

stats