Hisenda tornarà 9.468 milions en la campanya de la renda de 2017

Ja es pot confirmar o modificar i presentar, per via no presencial, la declaració de l'IRPF.

Comença la campanya de la Renda 2017
Comença la campanya de la Renda 2017

La campanya de la Renda de 2017 comença aquest dimecres 4 d'abril per a la presentació de les declaracions per internet i per telèfon, i per a sol·licitar cita prèvia per al nou pla "Li telefonem", amb el qual l'Agència Tributària (AEAT) telefonarà als contribuents per a confeccionar la declaració, així com per a realitzar-la a través de la nova app, una de les principals novetats de la campanya que s'estendrà fins al 2 de juliol.

Es podran presentar declaracions a través de les dues grans novetats d'enguany: amb la nova aplicació mòbil de l'Agència Tributària, que es pot descarregar des del passat 15 de març en dispositius d'Apple i Android; i sol·licitant cita prèvia per al pla "Li telefonem", pel qual l'AEAT cridarà els contribuents i els confeccionarà i presentarà la declaració per telèfon.

A més de les novetats de l'app i el pla "Li telefonem", enguany l'AEAT ha eliminat els enviaments postals dels esborranys, com també els missatges SMS amb el número de referència, per la qual cosa per a obtindre'l caldrà identificar-se amb el DNI i la data de caducitat, a més de la casella 450 de la Renda 2016; així podrà consultar-se a través de l'app o internet.

Per tercer any consecutiu, els contribuents disposaran del sistema Renda Aeb, després de generalitzar-se per a tots els declarants, per a accedir-hi caldrà identificar-se de la manera habitual: DNI electrònic, clau i número de referència.

Atenció presencial

Atenció presencial

El servei per a sol·licitar la cita prèvia per a rebre atenció presencial començarà el 8 de maig i dos dies més tard, el 10 de maig, l'atenció presencial en oficines d'entitats col·laboradores, comunitats autònomes i de l'Agència Tributària.

Ja en el mes de juny, el dia 27 s'ha marcat com a data límit per a presentar aquelles declaracions que resulten a ingressar mitjançant domiciliació, i el 29 es posarà fi al període de sol·licitud de cita prèvia per totes les vies. El 2 de juliol es donarà per finalitzada la campanya de la Renda 2017.

Les cites prèvies, tant per a l'atenció telefònica com per a acudir a les oficines, podran sol·licitar-se a través del web de l'AEAT o en els telèfons: 901 22 33 44 - 915 53 00 71 - 901 12 12 24 - 915 35 73 26. Les cites es facilitaran cada 15 minuts entre les 9.00 hores i les 20.30 hores. El telèfon d'informació sobre la Renda atendrà els contribuents de dilluns a divendres de 9.00 hores a 19.00 hores i serà el 901 33 55 33 - 915 54 87 70.

La nova app

La nova app

L'app, una de les principals novetats de l'AEAT, es pot descarregar des del 15 de març i permet sol·licitar i emmagatzemar el número de referència i consultar les dades fiscals, així com presentar les declaracions des del 4 d'abril.

L'AEAT estima que l'aplicació es podrà descarregar en més de 44 milions de telèfons mòbils i que uns 4,85 milions de contribuents podran presentar la declaració amb un sol clic en el cas de les més senzilles.

Per a la resta, l'app, que admet fins a 20 perfils d'usuari, els facilitarà l'obtenció del número de referència, la visualització de les dades fiscals i la recepció de missatges automàtics amb informació d'interés, i els derivarà a Renda Web.

Pla "Li telefonem"

Pla "Li telefonem"

L'altra gran novetat és el denominat pla "Li telefonem", la cita prèvia del qual es podrà sol·licitar des del 4 d'abril, de manera que els qui ho desitgen podran rebre una telefonada de l'Agència Tributària i, a través d'ella, presentar la declaració de la renda. Les cites es facilitaran cada 15 minuts i les telefonades s'efectuaran entre les 9.00 i les 20.30 hores.

En la campanya de 2016 es van presentar 19,7 milions de declaracions, de les quals 14 milions van eixir a retornar, amb un total de 9.996 milions d'euros, mentre que 4,86 milions van resultar a ingressar, amb un total de 9.173 milions d'euros.

També et pot interessar