Les grans superfícies esperen un gran volum de compres en Setmana Santa

L'últim festiu que obriren a la Comunitat Valenciana va ser el quart dia del mes amb més vendes i 800.000 visites.

Les grans superfícies esperen un gran volum compres durant els festius de Setmana Santa
Les grans superfícies esperen un gran volum compres durant els festius de Setmana Santa

Divendres Sant, 30 de març, i diumenge de Pasqua, 1 d'abril, els comerços poden obrir les portes a les anomenades Zones de Gran Afluència Turística (ZGAT) de la Comunitat Valenciana. Les grans superfícies esperen obtindre un gran volum de compres destinades tant al consum d'aquests dies de vacances, com a les d'equipament per a les segones residències. Així ho ha explicat a À Punt Mèdia el portaveu de l'Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució (ANGED) a la Comunitat Valenciana, Joaquín Cerveró, que ha destacat que les dades els fan ser "optimistes" després dels resultats obtinguts els dos últims festius que han obert, el 18 i el 25 de març. Eixos dos dies Joaquín Cerveró explica que es va registrar una mitjana de creixement del 5%, tant de l'afluència de públic com de la compra. 

ANGED destaca que diumenge passat, 25 de març, va ser el quart dia del mes amb més vendes a les grans superfícies valencianes. Només eixe dia els establiments van rebre 800.000 visites a tota la Comunitat Valenciana.

"Certa por"

"Certa por"

Joaquín Cerveró explica que "tenien certa por" que la recent regulació, després de tres anys consecutius oberts, poguera influir en la desinformació i desincentivació dels clients. De fet, Cerveró explica que molts establiments han rebut telefonades de consumidors per a consultar la possibilitat de l'apertura en festius. No obstant, el representant de les grans superfícies valora molt favorablement la resposta del públic, i ha recordat que també llançaren un campanya informativa sobre la nova situació.

Augmenta la despesa per turista

Augmenta la despesa per turista

Aquests dies la despesa dels turistes es multiplica, segons destaca ANGED, i si bé la mitjana anual és de 35 euros diaris de despesa per cada turista en productes comercials, en Setmana Santa la xifra s'acosta a 60 euros a la Comunitat Valenciana.

A més, "la Comunitat Valenciana lidera a Espanya el creixement del turisme de costa i en el nostre mercat turístic està creixent de manera notable la quota de turisme estranger d'alt nivell adquisitiu", ha subratllat Cerveró. Tant és així que "els diumenges i festius han passat a ser un dels tres dies més importants en vendes de la setmana".

El dirigent empresarial defensa l'apertura en festius com un reforç al consum i l'ocupació, en el marc de la conversió de la Comunitat Valenciana en un destí turístic de compres.

També et pot interessar