Les grans empreses de transport apugen els preus per a compensar la inflació

DHL assegura que augmentarà tarifes en un 8% i això arribarà als consumidors i consumidores

Les grans empreses de transport apugen els preus per a compensar la inflació / À Punt NTC

S’acosta la temporada de compres nadalenques i tot el món mira cap al comerç en línia, ja que faciliten les compres més còmodes. Però els preus poden deixar de ser tan competitius: amb el combustible pels núvols, les grans empreses de transport diuen prou.

DHL ha estat la primera: assegura que apujarà els preus un 8% i això arribarà als consumidors i consumidores. "No serà l'última, perquè les empreses no poden assumir els costos. Han d’apujar els preus perquè, si no, entren en pèrdues", asseguren veus expertes.

De fet, ja s’han vist els primers efectes. Amazon ha apujat la quota Prime i algunes empreses cobren ja per les devolucions. Les compres per Internet han pujat un 11% en l'últim any i, amb la campanya de Nadal, aquest percentatge es preveu que augmente. 

L’increment de costos afecta tot el sector del transport i pot acabar repercutint també en el menudet comerç, que veu com és inevitable també aquest creixement dels preus. Sembla inevitable rascar-se un poc més la butxaca es compre on es compre. 

També et pot interessar