Goldcar, líder en el sector dels cotxes de lloguer, comunica un ERO que afectarà 250 treballadors

La companyia pretén tancar la meitat de les seues oficines a Alacant i la de l’estació de l’AVE de València.

Oficina central de Goldcar a Alacant
Oficina central de Goldcar a Alacant / CCOO

L’empresa Goldcar, líder en el sector dels cotxes de lloguer, ha comunicat l’inici d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que afectarà 250 treballadors en tot l’Estat, la qual cosa suposa l’acomiadament del 33% de la plantilla, a més del tancament de 14 oficines i l’externalització de 9 dels seus centres de treball. Per a CCOO, l’empresa ha aprofitat la pandèmia mundial per a emprendre un procés de reestructuració que deixarà al carrer al voltant de 250 famílies.

A la Comunitat Valenciana afectarà el personal que treballa en les oficines dels aeroports de València i Alacant-Elx i en l’estació de l’AVE a València. La central de l’empresa es troba a Alacant, amb 238 persones en plantilla i oficines en l’aeroport, en l’estació de tren, a Dénia i en la base de serveis de l’aeroport. La intenció de Goldcar és tancar la meitat de les seues oficines a Alacant i la de l’estació de l’AVE a València, tal com va tancar la de l’aeroport de Castelló al principi de la pandèmia.

L’empresa familiar, fundada en 1985 a Alacant, ha passat de ser una petita empresa a una companyia de caràcter mundial, amb oficines en 15 països i 36 centres a Espanya i així convertir-se en un aperitiu per als fons d’inversió el 2014 i amb l’adquisició per part d’Europcar el 2017.

Encara que la crisi ha afectat durament el sector, des de CCOO donen suport a l’acord per a l’ERTO de caràcter temporal “que considerem era la mesura adequada per a escometre la crisi econòmica a causa de la falta de turistes”. Però, segons denuncien, la idea de l’empresa no és només passar la crisi sanitària “sinó implementar una reestructuració profunda de l’empresa per a fer-la més de baix cost, si és possible”.

Des de CCOO consideren que l’empresa ha d’apostar per una integració i recol·locació de la plantilla, ja que aquesta activitat, que previsiblement es recuperarà després de la pandèmia, ha de ser assumida per part d’aquest personal i així permetre la recol·locació de la plantilla en la mateixa empresa o en l’empresa Europcar.

La negociació acaba d’iniciar-se i durarà un mes. Des de CCOO esperen que “es reduïsca l’impacte inicial que l’empresa pretén per a no haver d’arribar a mobilitzacions que en aquests moments estan damunt de la taula com en qualsevol negociació”.

També et pot interessar