La gigafactoria de Volkswagen dispara les matriculacions cicles formatius industrials a Sagunt
El 80% de l'alumnat de l'IES Eduardo Merello ix amb faena a causa de la reactivació del sector que ha causat l'aterratge de la planta
La gigafactoria de bateries elèctriques que obrirà Volkswagen a Sagunt no estarà operativa fins al 2026, però ja comença a estimular el teixit econòmic. L'anunci de la futura instal·lació, que generarà vora 3.000 llocs de treball directes, ha provocat una autèntica allau de matriculacions en els cicles de formació professional (FP) de caràcter industrial que s'imparteixen a l'institut Eduardo Merello, al Port de Sagunt. Una demanda disparada que obeeix a una causa clara: un 80% de l'alumnat ix amb un contracte de faena en les mans.
Per a l'any que ve ja s'han quedat sense places disponibles en tots els cicles formatius de la branca, tant mitjans com superiors, ha explicat a À Punt NTC la vicedirectora del centre, Estefania González. "Hi ha molta més demanda que oferta, no tindrem lloc per a tots", ha lamentat.
Alguns dels cursos d'FP que l'alumnat afortunat podrà estudiar a l'IES Eduardo Merello són mecatrònica, automàtica i robòtica o programació de la producció. Una oportunitat, per tant, per als més joves com per a aquelles persones que es volen reinventar.
Les empreses del sector van a buscar l'estudiantat per a oferir-los faena. Segons l'institut, no tenen prou titulats actualment per a cobrir l'elevada demanda: "En farien falta el doble o més", apunta González. Perquè, als 3.000 llocs de treball directes que crearà la planta, cal afegir-ne 12.000 més d'indirectes.
Més llegit
-
El PP dona suport a Mompó com a candidat a les eleccions autonòmiques en cas que Mazón no s'hi presente
-
Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
-
Vilaplana li hauria ensenyat a Mazón vora les 17:40 hores un vídeo d'À Punt en què es veia Utiel inundada
-
Gerard i Moleiro anul·len el Rayo (4-0)
-
Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
-
Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert