La Generalitat organitza una missió institucional a la Xina per a ampliar les relacions comercials i atraure inversions productives
El vicepresident segon i la consellera d'Indústria encapçalen la delegació, que visitarà les províncies de Guangdong, Shandong, Sichuan, Fujian, Hebei i Shanghai.
Una delegació institucional liderada per la Generalitat visitarà esta setmana la Xina amb l'objectiu d'atraure projectes comercials i d'inversió. Concretament, la missió farà parada a les províncies de Sichuan i de Fujian, territoris amb els quals la Comunitat Valenciana manté sengles acords d'agermanament, així com a Shanghai i a les províncies de Guangdong, Shandong, i Hebei.
La delegació institucional estarà encapçalada pel vicepresident segon i conseller de Presidència, José Díez, i la consellera d'Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano.
A més de mantindre reunions d'alt nivell amb representants governamentals de les diferents províncies, la delegació desenvoluparà una agenda de visites a empreses xineses amb potencial per a invertir en empreses valencianes.
Entre les activitats previstes al llarg d'esta missió destaquen el desenvolupament d'un fòrum empresarial entre la delegació de la Comunitat Valenciana i representants institucionals i empresarials de la regió de Fujian, una trobada d'intercanvi i cooperació Sichuan–València, així com trobades institucionals amb el subgovernador de la província de Sichuan, entre altres.
Dècades d'agermanament amb Sichuan i Fujian
L'agermanament de la província de Sichuan amb la Comunitat Valenciana es remunta a 1994, i els acords posteriors han permés desenvolupar iniciatives en àmbits com la indústria, la tecnologia, la cultura i l'educació. Amb Fujian, els contactes institucionals s'han intensificat en els últims anys, amb visites oficials, cooperació portuària i una relació històrica lligada a la ruta marítima de la seda, que connectava Guangzhou amb el port de València.
Xina, un soci estratègic
La Xina s'ha convertit en un dels mercats més importants del món, gràcies al ràpid creixement econòmic, la classe mitjana en expansió i el creixent poder adquisitiu dels consumidors.
És un dels emissors globals d'inversió estrangera directa més importants, amb empreses cada vegada més internacionalitzades, la qual cosa comporta oportunitats de cooperació industrial i tecnològica per a la Comunitat Valenciana.
A diferència d'altres països, la Xina estructura la seua política econòmica i d'internacionalització mitjançant plans quinquennals, que definixen sectors prioritaris i influixen en les decisions de grans empreses.
La posada en marxa del 15é Pla Quinquennal (2026-2030) suposa una oportunitat estratègica per a posicionar la Comunitat Valenciana com un territori idoni per a rebre inversions i projectes empresarials procedents de la Xina.