La Generalitat busca atraure esdeveniments esportius internacionals

En el primer dia de Fitur, Ximo Puig, ha presentat la marca Comunitat de l'Esport amb l’objectiu de desestacionalitzar el turisme.

Foto de portada: Ximo Puig i Vicent Marzà, en Fitur

La Comunitat Valenciana busca atraure esdeveniments esportius internacionals per a desestacionalizar el turisme amb la marca Comunitat de l'Esport, que s’ha presentat  en el primer dia Fitur, la gran fira del turisme.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que aquest projecte aglutinarà tota l'estratègia valenciana de turisme esportiu. Així, atraurà campionats, proves, concentracions i esdeveniments esportius, i ho farà "de manera coordinada i sota un mateix paraigua".

La Comunitat de l’Esport és atraure turisme esportiu, tant resident com internacional, fomentar "una identitat esportiva comuna" i promoure en els esportistes valencians "l'orgull de pertinença a la Comunitat Valenciana".

El projecte, a més de visibilitzar les competicions i els esportistes, donarà suport a federacions i seleccions autonòmiques i tractarà d'aglutinar i ordenar sota el mateix paraigua tot l'esport que es practica en la Comunitat Valenciana.

Puig ha destacat que la Comunitat Valenciana és el territori "on més esport es practica en els centres escolars" i ha defés la idoneïtat per a la pràctica esportiva del territori tant per la seua varietat geogràfica com pels seus quilòmetres de litoral.

282 empreses valencianes

La Comunitat Valenciana acudeix a la cita acompanyada de 282 empreses del sector, una xifra altíssima que quasi duplica la de l’any passat, quan van assistir-hi 170 companyies. 

Fins al 26 de gener, la indústria turística valenciana mostrarà al món la riquesa i diversitat d’experiències i productes que ofereix el nostre territori, amb l’objectiu d’atraure visitants i nous mercats. I ho farà amb les bones dades que avalen el bon moment que viu el sector: més de 29 milions de turistes visitaren la Comunitat Valenciana el 2019.

Per a això comptarà amb un estand de més de 2.000 metres quadrats, en què s’han programat més de 240 activitats. Hi haurà tallers, actuacions musicals, showcookings, taules redones i presentacions en sales de premsa i la plaça central. També hi ha confirmades més de 20 reunions amb diferents oficines espanyoles de turisme.  

En aquesta 40 edició, qué té Corea del Sud com a país convidat, la Comunitat Valenciana vol atraure el públic LGTBI, el de festivals i cine i el turisme accessible. Trencar l’estacionalitat i aconseguir que els i les turistes visiten no només les grans ciutats, sinó la resta del territori, són altres dels grans reptes d’enguany. 

També et pot interessar

stats