Fulgencio assegura que les adjudicacions d'infraestructures ferroviàries s'han accelerat en l'últim any

El delegat del govern posa en relleu el compromís de Foment de no paralitzar ni demorar cap inversió que afecte el corredor mediterrani.

Juan Carlos Fulgencio ha explicat en roda de premsa diferents projectes en infraestructures per a la Comunitat Valenciana
Juan Carlos Fulgencio ha explicat en roda de premsa diferents projectes en infraestructures per a la Comunitat Valenciana / Europa Press

El delegat del govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, ha afirmat hui, divendres 10 d'agost, que les adjudicacions d'infraestructures ferroviàries que ha realitzat el govern de Pedro Sánchez en dos mesos són "tres vegades més" que les del mateix període de l'executiu anterior i demostren el compromís de José Luis Ábalos de no paralitzar ni demorar cap inversió relacionada amb el corredor mediterrani.

Ha volgut destacar que el ritme d'adjudicacions és un 22% més àgil ara que amb el govern anterior, encara que, ha recordat, els pressupostos són heretats. En els primers mesos del govern socialista, les adjudicacions d'aquest tipus han pujat a 7,4 milions al mes, enfront dels 6 milions del mateix període amb el govern del PP. Les licitacions, entre els mesos de juny i juliol, han sigut de 15,9 milions, i estan pendents 415 milions per a la resta de l'any.

Pel que fa al Pla de Rodalia, per a aquest exercici hi ha 50 milions previstos, però les partides s'incrementaran en els pròxims anys a mesura que s'executen els diferents projectes. Fulgencio ha aprofitat la roda de premsa per a recordar que el president de la Generalitat, Ximo Puig, va acordar, amb el ministre, la constitució d'una comissió de seguimet d'aquest pla.

Altres infraestructures

El delegat del govern a la Comunitat Valenciana ha assegurat també que el ministeri assumeix com a necessaris i viables els nous accessos i eixides de l'AP-7 que va plantejar la Generalitat per a quan acabe la concessió al 2019, amb la finalitat de millorar la connectivitat de la via i les condicions de seguretat viària.

Es tracta d'una proposta de desenvolupament de 7 nous accessos i 10 actuacions en total, localitzades en 8 poblacions diferents al llarg de tot el recorregut de l'anomenada autopista del Mediterrani (Vinaròs, Benicàssim, Vila-real, Alzira, Oliva, Gandia, Ondara i Altea), amb un cost total de 220 milions d'euros. Foment i Generalitat crearan una comissió de seguiment perquè estudie aquestes i altres actuacions necessàries per a adaptar l'AP-7 a l'ús lliure, i també la seua sostenibilitat econòmica.

D'altra banda, Fulgencio també s'ha referit a la "penosa" situació de les instal·lacions policials a la Comunitat Valenciana, i ha volgut referir-se a la falta d'inversió que va deixar el govern del PP en aquesta partida, ja que, enguany, només hi ha 133.180 euros pressupostats per a instal·lacions policials .

També et pot interessar