Ford i UGT arriben a un preacord per a l'ERO que afectarà 350 treballadors

La segona setmana de juny vora 6.000 treballadors de la factoria deixaran l'ERTO per a reincorporar-se al lloc de treball.

Línia de muntatge de Ford a Almussafes.
Línia de muntatge de Ford a Almussafes.

La direcció de Ford Almussafes ha oferit al comité d'empresa un d'acord sobre l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afectarà 350 treballadors de la planta. Els sindicats han informat que valoraran la proposta i que decidiran si dijous la signen.

El representant de la UGT i president del comité d'empresa, Carlos Faubel, ha assegurat que l'empresa "ha donat resposta" a la proposta i les demandes del seu sindicat i, a costa del formulisme legal del text final, el contingut és un "molt bon acord". Faubel assenyala que s'hi inclouen diferents mesures perquè "pràcticament es garantisca, com crec que serà, que no hi haja cap acomiadament traumàtic". "Estem satisfets perquè en una situació extremadament complicada hem sigut capaços d'arribar a un bon acord, que pràcticament reedita el del 2009 i esperem que ajude a solucionar una greu situació", ha assegurat.

L'acord recull aspectes com que Ford assumisca el pagament del complement salarial del 85% fins als 65 anys, encara que es jubile el treballador als 63 anys, així com la cotització a la seguretat social fins al 100% en el cas de jubilar-se als 65 anys.

El 8 de juny només 700 treballadors estaran en ERTO

El 8 de juny sols quedaran per incorporar-se al lloc de treball uns 700 empleats de la planta de Ford Almussafes afectats per l'expedient de regulació temporal d'ocupació, segons ha comunicat la direcció de la companyia al comité d'empresa. Aquesta previsió implicarà que hauran tornat al lloc de treball 6.000 assalariats afectats per l'ERTO, aprovat arran de la pandèmia.

Aquest dimarts el torn de nit regressa a la planta de muntatge, però la meitat d'un torn de dia de la secció de la planta que produeix el Mondeo, l'S-Max i el Galaxy, anirà a l'ERTO la setmana que ve, encara que el 8 juny "ja estaran al complet els tres torns de la planta de muntatge", segons el president del comité d'empresa.

Preocupació per l'àrea de muntatge de motors

A l'àrea de motors, des d'aquest dimarts treballen quatre dies a la setmana i en muntatge de motors, a un torn, com estava previst, fins a finals de juliol. Faubel s'ha mostrat preocupat per aquesta planta, que des de 2022 reduirà la càrrega de treball.

També et pot interessar