Ford trasllada a Mèxic part de la fabricació d'un model de furgoneta que es produeix a Almussafes

CCOO considera que es podrien perdre 400 llocs de treball.

Ford trasllada a Mèxic part de la fabricació d\'un model de furgoneta que es produeix a Almussafes

La companyia d’automòbils Ford ha anunciat que la nova generació del model de furgoneta Transit Connect no es farà des d'Almussafes, sinó des de Mèxic. La planta valenciana perdrà el mercat nord-americà en 2021, però de moment mantindrà la producció per a l'europeu. El sindicat Comissions Obreres ha xifrat l'impacte d'aquesta mesura de reestructuració en la pèrdua de 400 llocs de treball, i UGT diu que parlar d'afecció de llocs de treball és dir massa encara i demana a la plantilla mantindre la calma.

En declaracions a Les notícies del matí, per a Carlos Faubel, secretari general d'UGT Ford, la màxima preocupació ara és saber si la fabricació d'aquesta furgoneta per al mercat europeu es queda a Almussafes. I aquesta intranquil·litat no només afecta els treballadors de la planta valenciana, sinó també les empreses del parc industrial que treballen directament amb la multinacional. Segons el representant sindical, Ford està canviant el seu model de negoci a Europa i aquesta mesura només és un primer pas. 

 

Fonts de la companyia han explicat que el volum d'exportació d’aquest model a Nord-amèrica oscil·la entre les 35.000 i 40.000 unitats anuals, i han assegurat que la factoria valenciana continuarà acoblant el Transit Connect per a la comercialització en el mercat europeu. No obstant, Faubel ha advertit que no es tenen garanties que les 70.000 unitats destinades al mercat europeu "es mantinguen a València" a partir del 2022.

La corporació ha apuntat que aquesta decisió està en línia amb la seua estratègia de continuar trobant formes per a millorar la competitivitat global i amb els anuncis recents sobre la finalització del negoci de camions pesats al Brasil i de reestructuració de les seues operacions a Europa. De fet, el passat divendres, Ford va anunciar que suprimirà 5.000 llocs de treball a Alemanya amb l'objectiu d'estalviar, com a mínim, 500 milions de dòlars.  

Segons els sindicats UGT i CCOO la decisió de traslladar la producció de la furgoneta  suposarà la pèrdua d'uns 400 llocs de treball a la planta d’Almussafes. El portaveu d'UGT, Carlos Faubel, ha lamentat l'impacte "negatiu" que suposa aquesta notícia, així com la "incertesa" que genera sobre el seu futur i l'"obscurantisme" de la direcció de Ford en no facilitar informació sobre la reestructuració. 

També et pot interessar