Ford reprén el torn nocturn mentre continua la negociació amb els sindicats

Aquest dimarts es presenta la proposta definitiva d'ERO.

Planta de Ford a Almussafes
Planta de Ford a Almussafes

Doble cita aquest dimarts entre la direcció de Ford Almussafes i els membres del comité d'empresa. Al matí, es reuniran per a tractar aspectes de l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), i de vesprada escoltaran la proposta definitiva d'expedient de regulació d'ocupació (ERO) de l'empresa.

La planta va acordar amb dos sindicats l'aplicació d'un ERTO per a quasi 7.000 treballadors, pràcticament tota la plantilla, des del 15 de març per força major a causa de la Covid-19. Dies abans, l'empresa va plantejar una reducció de plantilla de 410 persones com a resultat d’una caiguda de la demanda.

En l'última reunió, els directius de l'empresa van escoltar les propostes dels sindicats i es van comprometre a presentar aquesta setmana una proposta definitiva amb les condicions de l'ERO. Durant aquesta negociació amb el comité d'empresa, Ford ha rebaixat la quantitat d'afectats de 410 a 350 empleats, ha proposat baixes incentivades, així com un pla de prejubilacions i la contractació d'un servei de recol·locació per als treballadors acomiadats.

Arranca el torn nocturn

Ford Almussafes reprendrà aquest dimarts l'activitat del torn de nit en la planta de muntatge, encara que segons l'ERTO estava inicialment previst que ho fera el 8 de juny, data en la qual es recobrarà la normalitat en la factoria automobilística.

Així ho va assegurar dilluns el representant d'UGT i president del comité d'empresa, Carlos Faubel, el qual va indicar que la tornada de torn de nit és una "bona notícia" però es deu a "algunes complicacions en la cadena de subministraments". "El torn de dia, que treballa el Mondeo, S-Max i Galaxy anirà a l'ERTO la setmana que ve" i "es potenciarà el Kuga", motiu pel qual s'ha avançat la tornada del torn de la nit, assenyala Faubel.

També et pot interessar

stats