Ford proposa un increment salarial garantit entre el 2,5% i el 5% anual, major gratificació extraordinària i huit dissabtes de producció
La direcció de la multinacional ha presentat este dijous als sindicats les condicions del conveni fins a finals del 2030
La direcció de Ford Almussafes ha presentat este dijous en la taula de negociació el que ha qualificat d'"oferta final" per als pròxims quatre anys, des de l'1 de gener del 2027 fins al 31 de desembre del 2030. La companyia ha remarcat que esta proposta deriva de l'acord per l'electrificació, signat a la planta valenciana a principis del 2022, i inclou entre altres aspectes un increment salarial per al 2027 de l'IPC més 1,5% (amb un mínim garantit del 3% i un màxim del 5%). Per a la resta d'anys (2028, 2029 i 2030) l'oferta suposa un increment de l'IPC real més un 1%, amb una pujada mínima garantida del 2,5% i un límit màxim del 5%.
La pujada per damunt del mínim garantit s'aplicarà sobre els salaris a 31 de desembre i es farà retroactiva, si és el cas, al mes en què l'IPC acumulat supere el mínim garantit de cada any. La pujada salarial acumulada per a tot el període no podrà superar en cap cas el 20%.
Ford també proposa elevar la gratificació extraordinària dels 690 euros previstos enguany fins als 1.000 euros per a cada un dels anys de l'acord. Proposa, igualment, la creació de noves figures professionals, una fórmula que pretén "reconéixer econòmicament l'esforç addicional" que suposarà els llançaments dels nous models, segons argumenta la companyia. A més, la proposta contempla huit dissabtes de presència obligatòria per empleat i per any, amb una jornada de descans, que podrà haver-se gaudit amb antelació. I entre altres plantejaments, la direcció de la multinacional oferix actualitzar el 2027 el plus de distància un 10% sobre el valor del 2026.
La direcció de Ford a Almussafes va convocar el maig passat els sindicats per a iniciar una nova negociació amb l’objectiu de renovar l’acord per a l’electrificació subscrit el 2022, que va establir l’actual marc laboral de la factoria valenciana.
UGT: “És evident que hi ha una aposta important per la factoria"
José Luis Parra, secretari general d’UGT en la planta, ha valorat que l’oferta arreplega “gran part” del que reclamava el sindicat, que és el majoritari a Almussafes. “Contempla pujades salarials per damunt de l’IPC, increments en la paga… un paquet prou complet”, ha declarat el representant sindical, que en tot cas ha explicat que ara ho posaran en coneixement de la plantilla per a analitzar-ho.
“És evident que hi ha una aposta important per la factoria i estem veint els resultats de l’esforç des del 2020 i en un context molt complicat”, ha valorat Parra.
El sindicat també ha demanat a la direcció de l'empresa que s'"aïlle d'este soroll geopolític" després de l'advertència del govern de Doland Trump sobre les seues aliances amb empreses xineses i es centre en l'acord salarial per als pròxims quatre anys, que a parer seu permetrà situar la factoria "de nou en el mapa" i fer-la "gran de nou". Amb esta crítica, Trump feria referència al projecte conjunt anunciat el passat juliol per Ford i Geely a Almussafes, un acord que es traduirà en compartir la propietat de la planta, de la que eixiran cinc models diferents a partir de 2028.
Pérez Llorca: l'aliança amb Geely "garantix el futur de moltíssimes famílies"
Sobre eixe tema també ha parlat el president del Consell, Juanfran Pérez Llorca, que ha defensat l'acord de Ford amb l'empresa xinesa Geely i ha ressaltat que esta aliança "garantix el futur de moltíssimes famílies, el treball de moltíssims treballadors i la continuïtat de moltíssimes indústries i empreses". Pérez Llorca s'ha mostrat "orgullosíssim que hàgem pogut garantir el futur d'una indústria tan important i tan emblemàtica de la Comunitat Valenciana com Ford", i ha posat en valor el paper de les administracions, que s'han "involucrat" per a aconseguir esta fita. "Hem assumit un pla de formació i unes despeses importants per a garantir que eixe projecte vera la llum", ha ressaltat.
Més llegit
-
Tres nous terratrémols de fins a 4,5 graus sacsegen una zona pròxima a l’epicentre del sisme del Tibet
-
Rodrigue Kwizera guanya la Mitja Marató de València i bat el rècord d'Espanya
-
Mor ofegat un xiquet de vint mesos en una piscina particular de Tous
-
Rescaten una dona de 70 anys inconscient a sa casa, a Catarroja
-
El retorn a les segones residències de la Safor posa de manifest els estralls de la dana
-
La falta de bolets per la sequera i les altes temperatures posa en perill el turisme rural de l'interior de Castelló