Ford Europa posa Almussafes com a exemple d’especialització en vehicles d’alt valor

La companyia nord-americana retalla un 0,3% les vendes a Europa en 2018. El 92% de la producció de la planta valenciana s’ha exportat.

Operaris a la planta Ford d'Almussafes
Operaris a la planta Ford d'Almussafes / Efe

“La planta espanyola de Ford es consolida com a especialista en vehicles d’alt valor i complexitat, i fabrica més models que qualsevol altra planta de fabricació a Europa”, ha destacat Ford en un comunicat. La factoria de la companyia a Almussafes (Ribera Baixa), amb prop de 7.500 empleats, va acoblar 380.575 unitats dels models Transit Connect, Kuga, Mondeo, S-Max i Galaxy, a més de 196.646 motors, dels quals el 92% va ser exportat.

Ford va vendre 91.576 vehicles dels seus diferents models en el mercat espanyol durant el 2018, unes xifres que es tradueixen en un increment de l’1,15% en comparació amb l’exercici anterior.

D’altra banda, Ford va matricular en el conjunt del mercat europeu 1,5 milions de vehicles en 2018, el que representa un descens del 0,3% en comparació amb l’exercici precedent, segons dades publicades per la companyia.

Al desembre, la firma dels EUA va matricular 110.500 unitats a tot Europa, un 10% menys que en el mateix mes de 2017. En els vint principals mercats per a la companyia, Ford va entregar 1,3 milions de vehicles en 2018, un 0,1% menys, i 93.700 unitats al desembre, un 0,3% menys, en l’últim mes del curs.

Enguany passat, el mercat britànic va ser el principal per a Ford en el vell continent, amb 382.000 vehicles comercialitzats, igual que al desembre, amb 26.100 unitats.

Vehicles comercials, “pedra angular” de Ford

El vicepresident de Màrqueting, Vendes i Servei de Ford Europa, Roelant de Waard, va assenyalar que la marca està capitalitzant el creixement en el segment dels totcamí, on ha superat el quart de milió dels vehicles venuts per primera vegada en 2018.

No obstant això, De Waard va destacar que els vehicles comercials segueixen sent la “pedra angular” del negoci de la marca.

Ford vol enfortir la seua posició competitiva i tornar a la rendibilitat a Europa i amb aquest objectiu escometrà un pla de baixes voluntàries per als seus treballadors al territori europeu, que afectarà milers de treballadors i que té com a finalitat reduir costos laborals.

També et pot interessar