Ford comença a treballar els dissabtes per a compensar la parada de l'adaptació al nou motor GDI
L'acord entre la direcció i UGT pretén posicionar la planta d'Almussafes en una situació preferent per a fabricar el futur motor híbrid.
La planta de motors de Ford Almussafes estrena aquest 9 de gener el primer dels 12 dissabtes obligatoris (sis per torn) que el sindicat majoritari, UGT, ha pactat amb la direcció a fi d'adaptar les línies a la producció al nou motor GDI. La plantilla s'adapta i compensa així la parada de 15 dies, previst entre el 25 de març i l'1 d'abril, per a adequar les instal·lacions. Una setmana serà a compte d'aquests dissabtes, pels quals la plantilla cobrarà un plus, i l'altra per vacances ja programades.
Darrere d'aquesta maniobra hi ha la voluntat de situar la planta en una posició preferent en la competició amb altres seus de Ford per a fabricar el futur motor híbrid. El president del comité d'empresa i líder de l'UGT, considera que és un acord satisfactori per als interessos de la plantilla. Considera que l'adaptabilitat per a satisfer la demanda de 12.000 motors GDI per al mercat americà pot ser "l'enganxament perquè ens assignen el motor híbrid, i perquè la plantilla puga tindre futur i càrrega de treball".
La decisió, però, no ha comptat amb la unanimitat del comité d'empresa, ja que els sindicats STM, CCOO i CGT critiquen que la decisió de treballar els dissabtes s'impose com a obligatòria i no com a voluntària.
Més llegit
-
Vox designa Ignacio Garriga per a negociar amb el PP el relleu de Mazón
-
La jutgessa de la dana reclama al pàrquing que aporte en tres dies el justificant de Vilaplana
-
Mor un jove de 29 anys en un taller de Morella en caure-li una part d’un camió
-
Un motorista mort i dos persones que anaven en patinet ferides en un accident a València
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
Chulià (PP) nega que la successió de Mazón es pilote des de Madrid i Vox avisa que no seran els "pagafantes" dels populars