Ford Almussafes i els sindicats comencen a negociar l'ERO per a 400 persones

Els sindicats confien a mitigar l'impacte amb mesures alternatives, baixes voluntàries i incentivades i prejubilacions.

La planta de producció de vehicles de Ford Almussafes en una imatge d'arxiu
La planta de producció de vehicles de Ford Almussafes en una imatge d'arxiu

La direcció de Ford a Almussafes i els sindicats representats en el comité d'empresa de la planta fan des de les 10:00 hores d'aquest dimarts la primera reunió per l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que la multinacional ha plantejat per a 400 persones.

Des que la companyia va anunciar l'ERO, els sindicats han manifestat la confiança a rebaixar el nombre de persones afectades durant la negociació amb l'empresa, a la qual proposaran mesures alternatives a l'extinció dels llocs de treball.

Més específicament els sindicats (UGT, STM, CCOO i CGT) demanaran que l'extinció d'ocupació es plantege per piràmide d'edat i mitjançant baixes incentivades, prejubilacions i recontrataccions, si bé primer han de veure quins plantejaments presenta l'empresa.

La proposta dels sindicats passa per aconseguir que la rescissió de contractes es base en la voluntarietat i que incloga la totalitat de la fàbrica. Assenyalen en la solució la demanda de treball que generarà en la nova planta de bateries elèctriques, que començarà a operar a partir del setembre. "No estem disposats a permetre cap tipus de subcontracta en aquesta planta. Volem que funcione amb plantilla de Ford", ha avançat a Les notícies del matí, el president del comité d'empresa, Carlos Faubel.

Acords "si hi ha voluntat negociadora"

Faubel, ha manifestat l'esperança de poder arribar a acords amb la direcció, "si hi ha voluntat negociadora" per part de l'empresa, com ha passat en altres ocasions. La més greu ara fa 10 anys, quan la companyia va proposar el despatxament de 600 persones del torn de nit i que segons Faubel es va poder resoldre "inventant alternatives" -com prejubilacions, baixes incentivades i recontractacions- i aplicant el principi de "voluntarietat".

"Hem passat moltes dificultats, però sempre hem sigut capaços d'arribar a acords, sovint no entesos. Ha hagut de passar un temps perquè s'entengueren. Però aquesta ha sigut una de les senyes d'identitat d'Almussafes. La capacitat d'arribar a acords amb la direcció, que amb el temps s'han demostrat vàlids".

100 vehicles menys al dia

Dimarts passat Ford va comunicar als representants sindicals la voluntat d'acomiadar 400 persones de la plantilla davant de la baixada de la producció, d'uns 100 cotxes diaris, malgrat l'èxit del llançament del Kuga i de les bones expectatives per al model. En l'actualitat la planta té una producció diària de 1.640 cotxes.

Al setembre de 2019 la caiguda de la demanda va fer que l'empresa reduïra parcialment el torn de nit de la planta de puntatge de vehicles. Llavors van recol·locar el personal en activitats relacionades amb el llançament del nou Kuga i es va acordar un expedient de regulació d'ocupació temporal per uns dies, amb la majoria del comité d'empresa, per evitar mesures d'ajust estructurals, a l'espera de comprovar l'evolució de la demanda.

També et pot interessar

stats