Ford Almussafes paralitzarà tota la producció de l'1 al 8 de març
El president del comité d'empresa de la factoria lamenta aquesta parada general de huit dies.
La direcció de la planta de Ford en Almussafes ha anunciat la paralització de la producció, tant de motors com de vehicles, entre l'1 i el 8 de març. D'aquesta manera, l'aturada que hi havia prevista a la planta de motors del 23 al 30 de març es trasllada a la primera setmana del mes pròxim, els mateixos dies que pararà també la planta de fabricació de vehicles. Així s'ha acordat en la comissió mixta de seguiment de l'ERTO que s'ha celebrat aquest dimarts.
La direcció de Ford Almussafes havia acordat el passat 27 de gener amb UGT, sindicat majoritari, un ERTO per a tota la plantilla de catorze dies complets a les plantes BAO (de fabricació de vehicles) -entre febrer, març i abril- i de nou dies a la planta de motors (inclosos mecanitzats) -entre març i abril-. A més, hi ha 600 persones afectades de manera rotativa la resta de dies laborals al febrer i març.
Ford va anunciar en un primer moment uns determinats dies d'aplicació de l'ERTO, que ara està reorganitzant. Segons s'ha exposat en la reunió, l'evolució de la crisi de la Covid-19 globalment i les seues conseqüències sobre la cadena de subministraments i components està afectant tots els mercats. La direcció, segons fonts sindicals, ha optat per alinear en la mesura que siga possible les parades de producció en tota la fàbrica, en lloc de parar una planta uns dies i una altra uns altres.
El president del comité d'empresa i portaveu d'UGT, Carlos Faubel, ha lamentat que "quasi un any després de l'inici de la pandèmia, estem igual, es repeteix la mateixa foto". Faubel ha recordat així l'aturada de set setmanes a Ford Almussafes entre març i maig de l'any passat, quan va esclatar la crisi sanitària de la Covid. Ara la fàbrica tornarà a parar, en aquesta ocasió huit dies, però Faubel tem que la direcció es torne a convocar per a una nova pròrroga de l'ERTO, perquè fins ara s'estan avançant les dates, canviant el calendari, però arribarà un moment en què el marge s'acabe i ja no queden més dies que poder traslladar, ha advertit.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
L'anomenat piròman del Saler reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc