Ford Almussafes inicia un nou ERTO que deixarà de fabricar 9.000 vehicles

Puig assegura que la planta valenciana serà rellevant per a Ford a Europa, on el futur passa pel cotxe elèctric.

Un treballador de la cadena de producció de Ford Almussafes en una imatge d'arxiu
Un treballador de la cadena de producció de Ford Almussafes en una imatge d'arxiu

A la planta Ford d’Almussafes ha entrat en vigor el nou Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que afectarà prop de 6.200 treballadors i comportarà que es deixen de fabricar 9.000 vehicles en dos mesos. El pla d’ajust es troba enmig de la preocupació per l’anunci de traslladar als Estats Units la fabricació dels nous motors EcoBoost a partir de 2022. La decisió del trasllat, segons el president de la Generalitat, no s’ha adoptat en funció de la competitivitat o de la productivitat de la planta valenciana, que Ximo Puig ha defensat com “la millor d’Europa”.

El cap del Consell ha dit que aquesta decisió respon a un entorn de política proteccionista de Trump, que està fent “molt de mal” al comerç internacional. Per a Puig, la planta d’Almussafes és “una locomotora” de la indústria valenciana i, per tant, hi confia per ser “la millor factoria que té Ford a Europa”.

El president valencià, que ha recordat que existeix una comissió específica Ford-Generalitat, ha assenyalat que hi ha altres oportunitats com la fàbrica d’acoblament de bateries anunciada per Ford per a València, en una conjuntura on “el futur passa pel cotxe elèctric”.

Per la seua banda, el president del comité d'empresa, Carlos Faubel, ha explicat a Les notícies del matí que aquestes mesures de la multinacional les motiva el canvi del negoci en la fabricació de vehicles. "Totes les marques s'han fusionat i Ford s'ha quedat com a marca única i això et penalitza. General Motors va decidir anar-se'n d'Europa, Ford està redissenyant el seu negoci i haurem de veure com queda i negociar el nostre futur el que millor que podem", ha assenyalat Faubel.

Faubel destaca que tenen tres anys per a treballar amb la direcció de Ford

Segons ha puntualitzat, la decisió de traslladar als Estats Units la fabricació dels anomenats motors EcoBoost afecta "els 970 treballadors que hi ha ara en la planta de motors". Faubel ha avançat que ara tenen tres anys al davant "per a treballar i demanar solucions" a la direcció de Ford en l'àmbit europeu i mundial i "veure quins plans de negoci té per a Europa que impacte té a València".

La indústria auxiliar de Ford destaca que la planta sempre ha sigut flexible

L’Associació Valenciana d’Indústries de l’Automoció (AVIA) ha manifestat, en vista al trasllat de la producció de motors Ecoboost de València a l’Amèrica del Nord a partir de 2022, que la planta de Ford Almussafes sempre ha sigut flexible per a adaptar-se a cada situació i ha mostrat la seua confiança en el fet que la tindran en compte per a altres models de la marca.

Per a AVIA, és “un bon senyal” l’anunci de Ford d’acoblar bateries per als nous Kuga elèctrics i híbrids en la planta valenciana, en unes instal·lacions de muntatge que es crearan per a aquest fi. A més, ha indicat que ja s’estan fabricant a Almussafes unitats del nou Kuga, que es llançarà d’ací a poc des de València, per la qual cosa hi ha càrrega de treball.

Quarta parada temporal de la producció

Aquest quart ERTO es du a terme per a adaptar la producció a la demanda europea i per l'impacte del Brexit en les vendes al Regne Unit. Cessaran l'activitat el 4 i 5 de novembre i, pel que fa al mes de desembre, els dies 18, 19 i 20. Els empleats afectats conserven el 80% del salari brut i el 100% de les pagues, vacances i l'antiguitat.

També et pot interessar