Les Falles de 2023 generaran un impacte un 50% superior a les d’abans de la pandèmia
Amb la fi de les restriccions, els sectors de l’hoteleria i la restauració preveuen “xifres rècord”
Trobar allotjament o una taula al centre de València per al cap de setmana de Falles és pràcticament impossible. Entre el 9 i el 19 de març s'espera que 200.000 visitants pernocten almenys una nit a la ciutat i uns 600.000 turistes més per als dies grans.
Restaurants i hotels pengen el cartell de complet i el sector preveu superar en més d’un 50% xifres d'abans de la pandèmia. Javier Valls, vicepresident d’Hosbec, afirma que en el centre de la ciutat “s’arribarà al 100% d’ocupació”, tot i que “encara queden places hoteleres lliures per als dies d’entre setmana”.
Vicente Pizcueta, portaveu de la coordinadora d’hosteleria dels barris de València, preveu que enguany “aspirem a unes Falles de rècord” amb unes xifres “espectaculars de turistes i facturació”, que superen “en més d’un 50%” les de 2019.
Entre 20.000 i 30.000 persones reforçaran les plantilles d'hotels i restaurants per a donar servei a una clientela que en aquestes dates veurà com augmenten considerablement els preus dels menús respecte al que és habitual.
Per a completar l'oferta, ja han començat a instal·lar-se vora 180 paradetes de xurreries, bunyoleries i de menjar ràpid als carrers de la ciutat.
Més llegit
-
La tardor entra de ple amb una davallada tèrmica generalitzada i acompanyada de fort vent al nord de Castelló
-
Els bombers rescaten tres persones en operacions aèries a Ontinyent, la Casella d’Alzira i Simat de la Valldigna
-
Els partits de l’oposició reclamen la dimissió de Mazón després de la manifestació per les víctimes de la dana
-
Desenes de milers de persones prenen els carrers de València per a demanar la dimissió de Mazón un any després de la dana
-
Setmana variable
-
Mor José Manuel Ochotorena, mític porter del València