Els empresaris, preocupats pel retràs en l'execució dels projectes del Corredor Mediterrani

L'Associació Valenciana d'Empresaris verifica dues vegades a l'any els avanços d'aquesta infraestructura.

Fullets de la campanya #VullCorredor, en una imatge d'arxiu
Fullets de la campanya #VullCorredor, en una imatge d'arxiu / Europa Press

L'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), que aglutina 130 empresaris capdavanters de la Comunitat Valenciana, veu amb preocupació que els compromisos previstos per al corredor mediterrani en 2018 no s'han complit.

Segons un comunicat de l'organització, “han quedat diverses assignatures per complir que esperem que tinguen solució en 2019, si es vol complir amb l'objectiu que, en 2025, comptem amb connexió d'ample internacional des d'Algesires a la frontera de França i permetre la tan necessària connexió amb Europa”.

Un dels principals objectius que persegueixen és treballar perquè, en les infraestructures ferroviàries, es complete l'actual connexió entre trens radials amb una circular que connecte millor els territoris.

Fites pendents

Des de fa dos anys, l'organització publica dues revisions anuals per a analitzar els avanços que es realitzen en la infraestructura i verificar si es compleixen els terminis compromesos pel Ministeri de Foment.

Entre les obres que no han complit amb els temps previstos, està la connexió Granada-Antequera. S'esperava la seua engegada per a finals de 2018, però s'ha retardat a juny de 2019. Una altra d'elles és la de Múrcia-Almeria, amb cinc dels set trams que esperaven licitar aquest 2018, o l'arribada, dos anys després del previst, de la connexió AVE Monfort-Múrcia. Així mateix, l'associació valenciana destaca la nova variant Tarragona-Vandellòs, l'arribada de la qual estava prevista per a enguany i s'ha posposat a la primavera de 2019.

També et pot interessar

stats