L'empresariat reclama el corredor mediterrani: "Avança, però no al ritme desitjat"
La junta directiva d'AVE s'ha reunit un any més a la pedania de La Encina per a exigir que acaben les obres
La junta directiva de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) ha tornat aquest dilluns a les antigues andanes de l'estació de La Encina, un nuc de comunicacions a Villena, entre Alacant i València, per a exigir una nova embranzida al corredor mediterrani: "Les obres avancen, però no al ritme desitjat", ha criticat el president del col·lectiu, Vicente Boluda.
La junta directiva d'AVE s'ha reunit diverses vegades des del 2016 a La Encina, l'última vegada el maig del 2021, per a ressaltar l'aposta clau que suposa la infraestructura en la vertebració d'Espanya i per a recordar que aquesta andana és un lloc simbòlic i epicentre de la reivindicació de l'execució del corredor mediterrani. Segons han subratllat, el tram entre Xàtiva i La Encina permetrà connectar mitjançant l'alta velocitat les tres províncies valencianes entre si, tot i que "està tardant més del que tècnicament haguera sigut desitjable i possible".
"Es va anunciar per part del govern que les obres estarien acabades a finals del 2022, i comencem el 2023 sense que ho estiguen", ha denunciat AVE. L'associació empresarial ha insistit que el corredor mediterrani "és un eix prioritari per a reforçar la competitivitat del transport de mercaderies i viatgers a Espanya", cosa que contribuirà a generar ocupació i riquesa a l'estat i complementarà l'Espanya radial amb la circular.
En un comunicat difós aquest dilluns, han reclamat la posada en marxa de la nova via única per a comunicar Xàtiva amb La Encina, necessària per a traspassar-hi tot el trànsit actual. Així es podria canviar, sense afectar el servei de trens, l'amplària de la via doble existent d'ibèric a internacional, incloent-hi el nuc de La Encina, han defés. El text recull que la situació actual és que ja s'ha acabat la construcció d'aquesta via única i ara es troba en fase de proves per l'Agència Espanyola de Seguretat Ferroviària, "sense conéixer quan es tindrà l'aprovació preceptiva".
"Tots els contractes necessaris per a les obres entre Xàtiva i La Encina, per a la via doble actual, canvi d'amplària, electrificació i senyalització estan adjudicades. S'han d'acabar a la fi del 2024 o principis del 2025, però depén de quan s'inicien", han incidit.
Així mateix, han recordat que des del Moviment #VullCorredor l'empresariat es va comprometre a analitzar des d'una perspectiva tècnica dues vegades a l'any quins avanços experimentava la infraestructura i han anunciat que la primera "revisió mèdica semestral" del 2023 tindrà lloc el 3 de juliol. La segona està prevista per al 16 de novembre a Ifema (Madrid), coincidint amb el VII Acte Empresarial pel Corredor Mediterrani.
Més llegit
-
La zona de baixes emissions de València començarà a operar l’1 de desembre del 2025
-
La investigació apunta que el cadàver trobat en un contenidor a Castelló de la Plana és de l’exmarit de l’alcaldessa d’Almassora
-
El Parlament Europeu aprova poder traure el carnet de conduir als dèsset anys
-
Monumental retenció a la circumval·lació A-70 per un accident al terme de Torrellano
-
Temperatures d'estiu i a l'alça, i esperem un descens dràstic el cap de setmana
-
Detenen un home de 49 anys per agredir la parella a Cullera