Educació planteja canviar la data de les oposicions de mestres per a evitar el col·lapse de final de curs
Hi ha tres opcions sobre la taula per al 2026 en la negociació amb el sindicats: febrer, abril o setembre
La Conselleria d’Educació ha iniciat negociacions amb els sindicats per a modificar les dates de les oposicions al cos de mestres del 2026 i evitar que coincidisquen amb el tancament del curs escolar, com ha passat en anys anteriors, segons ha explicat este divendres en un comunicat.
El director general de Personal Docent, Pablo Ortega, ha plantejat tres opcions: començar-les a l’abril i acabar-les al juny; iniciar-les al setembre i resoldre-les a la primavera del 2027; o una proposta intermèdia que les situaria entre febrer i maig.
Esta tercera opció té en compte les principals festes de la Comunitat Valenciana —la Magdalena, les Falles i la Santa Faç— i preveu alliberar els membres dels tribunals des de mitjan febrer perquè puguen dedicar-se exclusivament al procés selectiu. Segons Ortega, això permetria millorar la coordinació i garantir un procés “més just i equànime”.
Més llegit
-
Arriba el Pla Auto+: fins a 4.500 euros per comprar un turisme elèctric de fins a 35.000 euros i fabricat a Europa
-
Les falles rebutgen el tercer dia d'Ofrena a la Mare de Déu
-
Ferran Torres, el triomf de la resiliència i la persistència
-
Investiguen la mort d’un menor a sa casa de Benicarló
-
Pérez Llorca diu que es va pagar el desplaçament i l’hotel per a vore la final del Mundial
-
La pretemporada del València es juga en À Punt