Les duanes i traves burocràtiques encareixen les exportacions valencianes al Regne Unit

Des de l'entrada en vigor, l'1 de gener de 2021, sectors valencians com el del transport han incrementat les pèrdues, en el cas d'algunes empreses fins als tres milions d'euros

Els efectes del Brexit en les empreses valencianes
Salud Pedrós
José Luis Domingo
13 de setembre 2021 - 17:01

Des que el Brexit inicià el gener de 2021 unes noves relacions comercials entre Europa i el Regne Unit, els seus efectes estan impactant en les empreses valencianes. Les duanes i les traves burocràtiques encareixen les exportacions al Regne Unit, i moltes empreses estan reduint les vendes. Les empreses de transports són algunes de les més afectades: ja calculen pèrdues milionàries.

Alguns exemples els trobem en aquesta empresa de Foios, que comercialitza productes de fusta amb valor afegit. És una de les que està patint els efectes d'aquest Brexit dur. Com ha explicat Pepe Legua, gerent de Leñas Legua, les exportacions al Regne Unit s'han reduït considerablement.

El problema són les traves burocràtiques i les barreres a les duanes, que incrementen els costos d'exportació. En el cas d'aquesta empresa, entre un 5 i un 10%. Isabel Gálvez, export manager en Leñas Legua, ho ha explicat amb detall: "La diferència és que abans la relació comercial era directa del proveïdor al client, mentre que ara necessitem un intermediari, que es faça el despatx d'importació i exportació, fer front a les duanes...".

Les empreses de transport valencianes també pateixen els efectes del Brexit
Les empreses de transport valencianes també pateixen els efectes del Brexit / À Punt NTC

Més complicat ho té aquesta empresa de transports d'Alzira. Fan més de 8.000 viatges anuals al Regne Unit. Abans facturaven els viatges d'anada i de tornada. Ara les importacions s'han reduït un 90%, amb la qual cosa els camions tornen buits.

Toni Mazo, responsable de comunicació del Grupo Mazo, ha explicat a À Punt que intenten compensar les pèrdues de vindre buits fent algun servei intern a Anglaterra.

Mazo ha explicat que no es poden permetre els costos de tindre els camions parats a les duanes més de dos dies. Calculen que les pèrdues enguany ja superen els tres milions d'euros.

Les empreses adverteixen que el Regne Unit està deixant de ser un país atractiu per a exportar i alerten que el desabastiment que pateixen s'agreujarà per Nadal.

També et pot interessar