La direcció de Ford Almussafes i UGT arriben a un acord “històric”, que contempla un augment salarial per damunt de l’IPC
El sindicat majoritari assegura que el “blindatge” de la millora de les condicions laborals aportarà estabilitat en un moment “clau” amb l’aliança amb Geely
El sindicat UGT, majoritari al Comité d’Empresa de la planta de Ford Almussafes, ha anunciat este dimecres que ha firmat l'acord amb la direcció de l'empresa sobre les condicions laborals i salarials de la plantilla per als pròxims quatre anys en la reunió de la comissió negociadora celebrada este dimecres.
Segons ha remarcat el sindicat, es tracta d'un acord “històric” perquè “garanteix uns augments salarials considerables”, per damunt de l'IPC. A més, inclou la gratificació especial, que des del 2027 puja fins als 1.000 euros, i a partir del 2029 es consolidarà en les taules salarials, incrementant-se al ritme dels sous.
A més, afig, “es blinda tot amb la clàusula de revisió retroactiva a l’1 de gener per a cadascun dels anys de vigència de l'Acord 2030”, alhora que destaca “l’estabilitat que proporcionarà a la fàbrica en un moment clau com és l'aliança de Ford-Geely”. I, per consegüent, permetrà “il·luminar amb llums llargs” molts anys de certesa per a la plantilla. Així, estes condicions que ara s’han aprovat constituiran el marc laboral que entrarà en vigor a partir del 2027 i fins al 2030, i que posteriorment esdevindrà el conveni col·lectiu de Ford Almussafes per als pròxims anys, ja que l'actual expira el desembre vinent.
Amb este pacte, UGT aconseguix les reivindicacions principals d'esta negociació, entre altres la clàusula de revisió retroactiva o elevar la paga extraordinària fins els mil euros consolidada en les taules salarials, per mencionar algunes.
La direcció de Ford Espanya encara no ha oferit la seua versió de l'acord i este dilluns ja havia avisat la plantilla que “la capacitat de negociació” sobre l'acord havia “arribat al seu límit”, així com que el marge per a continuar augmentant concessions o costos s'havia “esgotat”.
Més de quatre mesos de negociacions
La negociació va començar el passat 20 de maig, poc abans d'anunciar-se l'acord entre Ford i la xinesa Geely per a crear una empresa conjunta que gestionarà la factoria d'Almussafes.
El passat mes de juliol es va anunciar l'aliança estratègica amb l'automobilística xinesa Geely, que permetrà sumar al Kuga que es fabrica actualment a Almussafes i al futur Bronco tres nous models a finals de 2028: dos SUV de Geely i un crossover multienergia de Ford.