El dèficit públic es dispara un 35% fins a l'octubre i se situa en el 1,47% del PIB
La revaloració de les pensions i la reducció de recursos per la liquidació definitiva del sistema de finançament del 2017, entre les causes.
El dèficit públic del conjunt de les administracions públiques ha crescut un 35% fins a l'octubre i se situa en 17.577 milions d'euros, que equivalen a l'1,41% del PIB. L'any passat estava en l'1,08%, d'acord amb les dades publicades aquest dilluns pel Ministeri d'Hisenda.
L'alça s'explica, entre altres coses, pel creixement del dèficit de la Seguretat Social derivat de la revaloració de les pensions. El pas de superàvit a dèficit de les comunitats autònomes ocasionat per la reducció de recursos que ha suposat la liquidació definitiva del sistema de finançament del 2017 també ha contribuït a augmentar el dèficit públic. El tercer factor ha sigut la disminució del superàvit de les corporacions locals que s'ha produït després de l'augment de la despesa en salaris i inversió.
De l'execució pressupostària fins al setembre quedava per conéixer el saldo de les corporacions locals, que han disminuït un 30,6% el superàvit, fins a 2.541 milions –equivalents al 0,20% del PIB–, com a conseqüència d'un creixement de la despesa del 4,3% davant d'un augment dels ingressos del 2%.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores
-
La Comunitat Valenciana registra el major augment de població d’Espanya, amb Torrevieja, Gandia i Benidorm al capdavant
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes