Crisi del combustible al Regne Unit: algunes persones acaben a colps davant de les gasolineres de Londres
El problema és la falta de conductors per a transportar el combustible, perquè els qui ho solien fer s'han quedat sense papers per culpa del Brexit i s’ha disparat la demanda davant dels rumors de desproveïment
El govern del Regne Unit descarta "de moment" recórrer a l'exèrcit per a transportar tancs de combustible a les gasolineres del país, mentre busca solucions a l'escassetat de transportistes i l'augment de la demanda entre la ciutadania per temor al desproveïment.
Des que dijous el gegant petrolier BP anuncià la clausura d'algunes de les seues estacions per no poder portar el combustible fins als assortidors, gasolineres de tot el territori han registrat llargues files de vehicles per a omplir el depòsit.
Una crisi del combustible que ha fet que alguns ciutadans acaben a colps davant de les gasolineres de Londres que s'han quedat sense subministrament.
El problema actual és la falta de conductors per a transportar el combustible, perquè els qui ho solien fer s'han quedat sense papers per culpa del Brexit i s’ha disparat la demanda davant dels rumors de desproveïment.
El titular britànic de Medi Ambient, George Eustice, ha aclarit aquest dilluns a la BBC que, malgrat els insistents rumors escampats pels mitjans, "ara com ara no hi ha plans d'involucrar l'exèrcit" en el transport del combustible a les estacions de servei.
"El més important és que la gent compre la gasolina com ho faria normalment. No hi ha escassetat. Hi ha hagut algunes manques de transportistes que porten el combustible, però bastant limitades", ha volgut tranquil·litzar el ministre. Mentrestant, algunes gasolineres parlen d'un repunt del 500% en la demanda, enfront de la setmana passada.
Brian Madderson, president de l'Associació de Detallistes de Petroli, va atribuir hui la crisi al fet que "algú va filtrar una informació confidencial de BP en una reunió del gabinet fa uns deu dies".
Protocol d’emergència
Aquest cap de setmana es van anunciar 5.000 visats temporals perquè conductors estrangers cobrisquen vacants en els pròxims tres mesos, una mesura que les patronals del transport qualifiquen d'insuficient perquè es necessiten prop de 100.000 treballadors més.