Confecomerç preveu moltes compres en el Black Friday però amb descomptes més reduïts que altres anys
Rafael Torres destaca que amb la campanya "El millor Black, el d'ací" volen premiar la fidelitat amb premis i conscienciar del benefici per a l'economia local de comprar en el xicotet comerç
Aquest últim divendres de novembre és el Black Friday, un dia que, des de fa uns anys, s'ha convertit en el tir d'eixida de la campanya de consum de Nadal. Des de Confecomerç, la Confederació de Comerç d'Alacant, Castelló i València, creuen que enguany es comprarà molt però amb descomptes més reduïts que altres anys.
El president de Confecomerç, Rafael Torres, ha reconegut que són molts els ciutadans que esperen el Black Friday per a fer les seues compres, bé siga per internet o de manera presencial. "S'ha convertit ja en una tradició que hem importat i és l'inici de la campanya de Nadal oficiosament".
Reconeix que el xicotet comerç s'hi ha sumat perquè "està la venda en línia i les grans superfícies que fan unes ofertes interessants". No obstant això, Torres apunta que enguany "es vendrà molt però amb menys descomptes que altres anys. "S'estan avançant les promocions i la gent està avançant més les compres per si falten productes". Però, matisa que excepte els ganxos, es tracta de descomptes entre el 20 i el 30%, "però no són tan intenses les rebaixes com altres anys".
A més, avisa que a vegades s'unflen els preus prèviament i el client cau en el parany. "Està permés i és legal, encara que és un engany". Per tant, el president de la patronal valenciana del comerç recomana "planificar les compres i fer un seguiment dels preus".
"El millor Black, el d'ací"
Confecomerç ha posat en marxa la campanya "El millor Black, el d'ací", que repartirà 15.000 euros en premis de 50 a 300 euros per als clients que compren als comerços adherits. "Volen premiar la fidelitat amb premis i no amb descomptes i conscienciar del benefici per a l'economia local de comprar en el xicotet comerç", ha indicat Torres.