La Comunitat Valenciana, una de les que obté millor imatge a l’exterior
Amb Andalusia i Múrcia són les que obtenen millor imatge a l’exterior, segons l’índex de confiança en la Marca Espanya.
La confiança en la Marca Espanya i la imatge que aporta a l’estranger ha augmentat enguany respecte a l’any passat i se situa en un nivell satisfactori i excel·lent. La Comunitat Valenciana és una de les que obté millor imatge a l’exterior. Així ho assenyala l’índex de confiança en la Marca Espanya, l’indicador que mesura la imatge del nostre país a l’exterior. Ha crescut fins als 65,8 punts respecta dels 54 de l’any passat.
Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia són les que obtenen millor imatge en l’exterior, en superar la barrera dels 70 punts, mentre que Catalunya i País Basc són les autonomies que presenten pitjor imatge amb entre 50 i 60 punts en l’índex. Sis de cada deu empresaris enquestats està d’acord o molt d’acord que vincular el seu producte a la marca Espanya ofereix seguretat a l’exterior i ajuda a vendre millor, mentre que el 35% opina que l’origen espanyol és una garantia d’èxit.
Els empresaris andalusos, riojans, murcians i castellanomanxecs són els més lleials a la marca Espanya (90 punts sobre 100), mentre que els catalans són el que menys (60 punts), seguits dels gallecs i bascos (74 punts en tots dos casos).