La Comunitat Valenciana, un dels principals punts de turisme esportiu d’Espanya

Un estudi de la Universitat Oberta de Catalunya revela que a Espanya aquesta modalitat turística ha crescut més d'un 41,5% en set anys.

La Mitja Marató de València del passat 28 de octubre va tindre rècord de participants
La Mitja Marató de València del passat 28 de octubre va tindre rècord de participants / À Punt NTC

La Comunitat Valenciana, juntament amb les Canàries, Catalunya i Andalusia, és una de les autonomies amb més potencial per a convertir-se en pols esportius que generen ocupació de qualitat, segons un estudi de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

A Espanya, el turisme esportiu ha crescut més d'un 41,5% en set anys. El 2017 Espanya va atraure més de 10 milions de turistes nacionals i internacionals d'àmbit esportiu, que van generar ingressos de 14.000 milions d'euros.

"El turisme esportiu és sinònim de qualitat de vida i motivació, a més de creixement sostenible", tal com afirma la doctora i professora dels Estudis d'Economia i Empresa i investigadora del grup Noutur (Noves Perspectives en Turisme i Oci) de la UOC, Nicole Kalemba. Assenyala, a més, que la sinergia entre turisme i esport "promou el desenvolupament socioeconòmic de la zona i aporta valor afegit a la marca turística".

Com a exemples, la investigadora destaca els tornejos de futbol sub-18 de la Costa Daurada, que van elevar l'ocupació hotelera al 85% o la final de la Champions a la ciutat de Madrid, amb un impacte econòmic que va superar els 60 milions d'euros. 

També et pot interessar