La Comunitat Valenciana torna a liderar la xifra d'execucions hipotecàries
És la primera autonomia pel que fa a finques, quasi 2.200, i la segona respecte a habitatges, amb 1.191 desnonaments
El nombre d'execucions hipotecàries sobre habitatges ha crescut un 48,87% a la Comunitat Valenciana en el segon trimestre de l'any en comparació amb al mateix període de 2020. Són un total de 1.191 desnonaments pels 800 que es van comptabilitzar un any abans, segons l'estadística d'execucions hipotecàries publicada aquest dimarts per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Amb aquestes xifres, la Comunitat Valenciana (1.191) és la segona autonomia espanyola amb més execucions sobre habitatges, per davant de comunitats amb més població com Catalunya (1.175) i Madrid (530), i només per darrere d'Andalusia (1.349), que encapçala el rànquing. En el costat oposat, amb el menor nombre de desnonaments, s'han situat Navarra (30), Cantàbria (37), i el País Basc i La Rioja (41 en tots dos casos).
Sobre el total de finques, la Comunitat Valenciana encapçala el nombre d'execucions hipotecàries, amb 2.183, seguida d'Andalusia (2.057), Catalunya (1.740) i Madrid (922).
Es tripliquen a Espanya
El nombre d'execucions hipotecàries sobre habitatges habituals s'ha disparat a Espanya un 253,2% en el segon trimestre de l'any en comparació amb el mateix període de 2020, fins a situar-se en 3.243, la xifra més alta en quatre anys. En valors trimestrals, és a dir, en comparació amb el primer trimestre, les execucions hipotecàries sobre habitatges habituals es van incrementar un 1,1% entre abril i juny.
Cal recordar que Espanya es trobava en el segon trimestre de 2020 en ple confinament i iniciant la desescalada, per la qual cosa moltes execucions no es van poder iniciar en els Registres de la Propietat.
En el segon trimestre de l'any es van iniciar 9.753 execucions hipotecàries, un 18,1% més que en el trimestre anterior i un 79,3% per damunt de la dada del segon trimestre de 2020. D'aquestes, 9.239 van afectar finques urbanes (en què s'inclouen els habitatges) i 514, finques rústiques.
Dins de les finques urbanes, 5.887 execucions van correspondre a habitatges, un 13,7% més en taxa intertrimestral i més del doble en termes interanuals. D'aquestes, 4.090 eren execucions sobre habitatges de persones físiques, un 5,2% més que en el trimestre anterior, xifra un 242,8% superior a la del segon trimestre de 2020. I dins dels habitatges de persones físiques, 3.243 execucions es van realitzar sobre habitatges habituals i 847 sobre habitatges que no són residència habitual dels propietaris.
D'altra banda, les execucions hipotecàries sobre habitatges de persones jurídiques van totalitzar 1.797 entre abril i juny, un 39,4% més que en el trimestre anterior i un 5,9% per damunt de la xifra del mateix període de 2020.
Més llegit
-
El govern portarà al Congrés divendres la renovació automàtica dels lloguers i més protecció contra els desnonaments
-
Emergències gestiona 24 incidències per les fortes tempestes a la Plana d'Utiel-Requena, València i la Plana Baixa
-
Ford avisa a la plantilla: "El marge per a continuar augmentant concessions o costos s'ha esgotat"
-
Un alt càrrec va informar a Mus que en el Cecopi parlaven de perill “imminent” de Forata i minuts després “treien ferro”
-
Acord entre Urbagestión i Maricarmen perquè torne a sa casa
-
L'exconsellera Pradas al Congrés: "Si valore el que feren o digueren alguns i algunes el dia de la dana no acabem"
Més vist
-
28.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Panorama | La Intel·ligència Artificial, les donacions en vida i la crisi del xicotet comerç
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027
-
28.09.2026 | Informatiu nit
-
26.09.2026 | Gala d'elecció de les candidates a falleres majors de València 2027
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València