La Comunitat Valenciana, segona destinació triada pels turistes espanyols en 2019

Els hotels espanyols han registrat 343,1 milions de pernoctacions, un 0,9% més que en 2018, malgrat la fallida de Thomas Cook.

Imatge d'arxiu de visitants a Peníscola
Imatge d'arxiu de visitants a Peníscola / Arxiu

La Comunitat Valenciana ha sigut la segona destinació triada pels turistes espanyols en 2019, amb el 13,5% de les pernoctacions i un creixement del 4,3%. La primera elecció ha sigut Andalusia (21,5%) i la tercera Catalunya (13,1%). El grau d'ocupació per places en els hotels valencians ha ascendit al 61%, per damunt de la mitjana nacional del 60,2%, segons les dades difoses per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Els hotels espanyols han registrat 343,1 milions de pernoctacions en 2019, la qual cosa suposa un 0,9% més que en 2018, malgrat la fallida de Thomas Cook el mes d'octubre passat i els seus efectes sobre el sector. Aquest repunt anual suposa tornar a taxes positives després que les pernoctacions hoteleres baixaren un 0,2% en 2018.

L'avanç ha sigut conseqüència quasi exclusivament de les pernoctacions dels residents, que han augmentat un 2,6% a l'any, ja que les d'estrangers a penes van pujar un 0,1%.

La principal regió triada pels turistes internacionals ha sigut les Canàries, amb un 26,0% del total de pernoctacions, seguit de les Illes Balears (24%) i Catalunya (19%). La Comunitat Valenciana, amb un 6,1%, és la sisena destinació per als visitants estrangers.

El Regne Unit i Alemanya, principals mercats emissors

Les estades dels viatgers del Regne Unit, el principal mercat emissor, es van elevar un 0,3%, mentre que les del segon mercat, Alemanya, van baixar un 9%. Entre tots dos mercats van sumar el 44,1% del total de les estades hoteleres en 2019. Entre els principals països emissors, els majors creixements de pernoctacions en 2019 van ser de viatgers del Japó (24,5%), els Estats Units (16,2%) i Irlanda (13,8%).

Els preus van seguir la senda dels increments moderats dels últims exercicis, amb una pujada mitjana de l'1,9%. La facturació mitjana per habitació ocupada ha sigut de 91 euros en 2019.

D'altra banda, el personal contractat en allotjament dels hotels espanyols va augmentar un 2,5% en 2019, amb 219.784 ocupats.

També et pot interessar