La Comunitat Valenciana, segona destinació preferida pel turista nacional
Rep més del 12% dels viatges de residents, que gasten una mitjana de 38 euros al dia.
La Comunitat Valenciana és la segona destinació preferida pel turisme nacional en el tercer trimestre de 2019, amb el 12,3% del total, segons les dades de l'Enquesta de Turisme de Residents (ETR/Familitur) publicada per l'INE. Andalusia se situa per davant, amb el 18%.
En concret, la Comunitat Valenciana va ser la destinació de 7.514.243 viatges del total de 61,1 milions que s'han fet en el territori nacional. La mitjana de pernoctacions se situa en 6,9 i la mitjana de despesa arriba als 38 euros.
Les autonomies més visitades han sigut Andalusia (18%), la Comunitat Valenciana (12,3%), Catalunya (11,7%), Castella i Lleó (8,6%), Galícia (5,6%), Castella-la Manxa (5%), Madrid (4,3%), les Canàries (3,7%) i Aragó (3,1%).
Les despeses mitjanes diàries més elevades es registren en els viatges a les illes Balears (67 euros), les Canàries (64) i la Comunitat de Madrid (54).
Baixa el nombre de viatges però puja la despesa
En l'àmbit nacional, els residents a Espanya han fet 61,1 milions de viatges en el tercer trimestre de l'any, la qual cosa suposa un descens del 5,4% respecte al mateix període de 2018, després de la fallida de l'operador turístic britànic Thomas Cook, que va provocar una crisi en el sector. No obstant això, els residents han gastat un 1,9% més en els seus viatges, fins a 19.297 milions d'euros.
Del total de viatges realitzats, el 88,1% (53,8 milions de viatges) van tindre com a destinació principal Espanya, amb un descens del 6,4% respecte al tercer trimestre de 2018, mentre que 7,2 milions de viatges es van realitzar a l'estranger, un 3,2% més. En els viatges amb destinació nacional, els espanyols van gastar un 2,1% més, mentre que en els realitzats a l'estranger van gastar un 1,4% més.