La Comunitat Valenciana ha perdut vora la meitat de les oficines bancàries entre 2008 i 2017

En tot Espanya, el nombre d'oficines ha passat de 45.662 a 27.706, uns nivells similars als de 1981.

Una clienta, en una sucursal bancària
Una clienta, en una sucursal bancària / J. J. Guillén (Efe)

La Comunitat Valenciana ha perdut el 45% de les oficines bancàries entre els anys 2008 i 2017, fet que la situa com la segona autonomia que ha patit una reducció més gran en termes absoluts, després de Catalunya (51%) i la Comunitat de Madrid (42%).

En tot Espanya, el nombre d'oficines ha passat de 45.662 a 27.706, uns nivells similars als de 1981. Aquesta xifra suposa una reducció del 39% entre 2008 i 2017, segons les dades publicades pel Banc d'Espanya.

Així mateix, un 2,7% de la població espanyola (1,249 milions d'habitants) no disposava d'una oficina bancària en 2017. Aquesta dada es tradueix en el fet que 4.109 municipis espanyols van perdre l'única sucursal amb la qual comptaven, 540 més dels que hi havia en 2008.

El Banc d'Espanya ha recordat que en els últims anys el sector bancari ha ajustat el seu model de negoci buscant la rendibilitat i l'adaptació a les noves tecnologies.

El tancament d'oficines i la reducció de caixers automàtics són dues de les grans conseqüències. De fet, entre 2008 i 2017, el nombre de caixers ha disminuït un 17,6%, fins a 50.839.

No obstant això, el Banc d’Espanya ha assegurat que aquest fet s'ha vist parcialment compensat amb la instal·lació de nous caixers en punts de gran afluència de persones, com ara centres comercials o aeroports.

Així mateix, ha destacat que la banca ha desenvolupat canals alternatius per a cobrir poblacions que s'han quedat sense sucursal. Les oficines mòbils o els agents financers que, sense establiment permanent, atenen els clients periòdicament en aquells punts on ja no existeixen oficines, en són alguns exemples.

També et pot interessar