La Comunitat Valenciana necessitarà 31.289 punts de càrrega per a vehicles elèctrics el 2030

Les patronals de fabricants i de concessionaris estimen que caldrà multiplicar per 22 la xarxa actual d'accés públic per a impulsar la demanda i complir els objectius de descarbonització

Vehicles elèctrics carregant en una imatge d'arxiu
Vehicles elèctrics carregant en una imatge d'arxiu / Volkswagen

La Comunitat Valenciana disposa actualment de 1.405 punts de recàrrega d'accés públic per a vehicles elèctrics. Tot i això, segons un informe dels fabricants de vehicles (Anfac) i de la patronal de concessionaris (Faconauto) necessitarà multiplicar aquesta xifra per més de 22 fins als 31.289 per a incentivar la demanda de vehicles de bateria i híbrids endollables, i complir els objectius de descarbonització.

La distribució geogràfica apunta que faran falta 16.525 punts de recàrrega a la província de València, 11.044 a la d'Alacant i 3.720 a la de Castelló. A tot Espanya, l'anàlisi considera que faran falta vora 340.000 punts de càrrega d'accés públic.

L'informe, que les dues patronals han fet arribar tant a la Generalitat com al Ministeri de Transició Ecològica, considera que en dos anys, el parc de punts de càrrega d'accés públic a tot el territori valencià hauria d'arribar a 6.124. D'aquest total, 3.231 punts estarien en diferents zones de la província de València, 2.153 a la d'Alacant i 740 a la de Castelló. Una evolució que el 2025 hauria de situar el parc d'accés públic per a recarregar els vehicles elèctrics o híbrids en 9.878.

Una part d'aquests punts haurien d'estar a les grans vies de comunicació del territori valencià, entre elles l'A-23, l'A-7 i l'A-3. L'A-7 és l'autovia espanyola que més punts de recàrrega necessita, 687, sempre segons aquest estudi de necessitats.

Anfac i Faconauto remarquen que, en cas de mantindre la tendència actual en matriculacions de vehicles elèctrics o híbrids, Espanya no aconseguirà arribar als objectius de descarbonització.

També et pot interessar

stats