La Comunitat Valenciana busca fórmules per a resoldre el dèficit d’aparcaments per a camions

A partir d’ara es podran construir en zones de sol no urbanitzable, i a Riba-roja de Túria el consistori ja els està impulsant

A partir d'ara es podran construir parkings per a camions a zones de sòl no ubanitzable / À Punt NTC

Les àrees industrials valencianes tenen un gran dèficit d’aparcament per a camions perquè malgrat que la Comunitat Valenciana és la tercera autonomia en transport de mercaderies per carretera, només en té dos d’homologats. Però ara es pot solucionar aquesta mancança mitjançant un canvi legal que permetrà que es puguen construir aquests aparcaments en sòl no urbanitzable. A Riba-roja de Túria, la gran àrea logística de la Comunitat Valenciana, el consistori ja impulsa aquests pàrquings per a camions. Riba-roja de Túria té sis milions de metres quadrats de sòl industrial i 1.320 empreses logístiques. Els pàrquings públics estaran fets d'ací a dos anys, però els privats estaran acabats abans. 

L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, assenyala sobre el mapa dels polígons industrials del terme on aniran els pàrquings, que poden ser d'iniciativa privada, a més dels públics que en farà el consistori, d’almenys mil places. Riba-roja de Túria, com a continuïtat del port de València i com a nus de comunicacions, és la gran àrea logística de la Comunitat Valenciana. I és un salt qualitatiu, assegura, ja que comptaran amb dutxes i banys, i també amb tanques per a poder aparcar a la nit amb seguretat, a més d’instal·lacions on poder menjar. 

La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia que mobilitza més volum de transport de mercaderies per carretera, i Riba-roja de Túria n’és el gran exponent, però només hi ha dos aparcaments homologats i segurs segons la normativa europea per a més de 9.000 empreses de transport, segons les dades del Ministeri de Transport.

Atenent els resultats d’alguns estudis estaríem parlant d’entre 4.000 i 4.500 vehicles només en la ciutat de València i la seua àrea metropolitana, assenyala el secretari general de la Federació d’Empresaris del Transport, Carlos García. Per tant, en aquesta zona hi ha un gran dèficit d'aparcaments per a vehicles pesants, i això és una amenaça per a l’activitat de transport, ja que pot fer-la col·lapsar. 

També et pot interessar