El comerç local reivindica l’atenció directa i el producte de proximitat
Amb la campanya Compra amb valors es tracta de fomentar el consum en aquests establiments
La pandèmia va demostrar que el comerç local és essencial per a garantir la qualitat de vida de barris i pobles. Aquest dimarts es celebra a la Comunitat Valenciana el seu dia, i demanen que continuem comptant amb ells per a fer possible de veritat un model econòmic sostenible.
Ho fan amb una campanya que s'està difonent en xarxes socials, on els comerciants i comerciantes són les protagonistes. El lema que la federació de comerciants ha triat enguany per al Dia del Comerç Local és "Compra amb valors", i es refereixen a la proximitat, l'atenció directa i la confiança, explica la presidenta de l’Associació de Comerços del Raval, Inma Molina.
També volen que la ciutadania sàpia que al costat de casa tenen els mateixos productes que poden trobar en una gran superfície o per internet, i sense necessitat d’eixir del barri, ens conta Mariló Gozalbo, propietària del comerç de cortines Decorestil, de Castelló de la Plana.
Per celebrar el seu dia, els comerços associats de la capital de la Plana també sortejaran durant aquest dimarts regals com ara bosses de la compra, paraigües i camisetes, i esperen que al públic li agrade la iniciativa i la campanya, assenyala la presidenta de Castelló Espai Comercial, Charo Brocal.
Tenen el cap ben alt i espenta per a tirar avant un sector que està patint directament la crisi econòmica i també generacional, on s'intenta captar clientela més jove perquè, segons diuen, el jovent els està abandonant. Per això amb aquesta campanya volen que s’adonen que realment no hi ha tanta diferència de preu amb les grans superfícies o la compra per internet, mentre que fomentar el comerç local té molts beneficis.