Comencen les rebaixes d’hivern als comerços valencians

Els valencians seran dels qui menys gastaran en articles de moda aquestes rebaixes, vora 110 euros.

Foto de portada: Imatge d'arxiu d'un carrer comercial en període de rebaixes

Les rebaixes d’hivern comencen de forma oficial, encara que algunes empreses ho van fer el dia de Reis a través de les seues pàgines web i unes altres ja les van iniciar a finals de desembre per a fer front a tendències comercials, com ara el Black Friday, que avancen les vendes. El període de descomptes s'allargarà, almenys, en els pròxims dos mesos i els valencians seran dels que menys gastaran, una mitjana de 110 euros, segons un estudi que analitza les tendències de consum en aquest període de descomptes. 

 

Els comerços afronten les rebaixes de gener amb un optimisme moderat, atés que els descomptes estan perdent força a causa de les promocions que s’organitzen al llarg de l’any i que agafen força, com el Black Friday i el Cyber Monday, o els descomptes d’abans de Nadal, que cada vegada guanyen més pes. La Confederació Espanyola de Comerç espera que en aquestes rebaixes les vendes augmenten un 2% respecte de l’any anterior. 

 

No obstant això, la patronal de la gran distribució, Anged, ha indicat que les rebaixes encara són importants per als consumidors i per a les empreses, que poden liquidar l'estoc de final de temporada.

 

La despesa que els valencians dedicaran als articles de moda està vora 30 euros per sota de la mitjana dels madrilenys, que són els que més gastaran en les rebaixes d’hivern. D’aquesta manera, els valencians són, juntament amb els canaris, els que menys invertiran en moda i complements en rebaixes. 

En general, els espanyols augmentaran enguany un 2,4% la seua despesa mitjana en peces de roba durant les rebaixes, fins als 124 euros, segons l'estudi El consum de moda a Espanya. 

 

D’acord amb Anged, el sector tèxtil està experimentant "canvis molt profunds" perquè la seua evolució ja no depén d'un "període obligatori" de rebaixes, i perquè l'activitat està influïda per circumstàncies com la irrupció del comerç electrònic o l’oratge, que provoquen que no hi haja només dues temporades, "sinó moltes col·leccions". Per aquestes raons, els comerciants compten amb més períodes per a donar eixida a l’estoc.

 

El president de la Confederació Espanyola de Comerç, Pedro Campo, afirma que les campanyes de rebaixes han perdut "més i més força" des de la liberalització de 2012. Per aquesta raó, Campo ha demanat al nou Govern que "done a aquest assumpte la màxima prioritat o que, almenys, es configure la taula de treball per a tractar aquest tema, com tenia previst el Ministeri de Comerç en funcions".

 

Més de 20.000 llocs de treball

En termes laborals, la primera campanya de rebaixes de 2020 generarà més de 21.000 contractes a la Comunitat Valenciana, segons les estimacions de Randstad. Concretament, se signaran 21.410 contractes en els sectors del comerç i de la logística, un 9,1% més que en 2019, quan se'n van registrar 19.624, set punts percentuals per damunt de la mitjana estatal.

També et pot interessar