Ciutat Vella i Viva presenta la campanya "Som de terrasses"

El col·lectiu format per comerciants, hotelers i veïns del barri del Carme demanen diàleg a l'Ajuntament de València.

Presentació de la campanya "Som de terrasses"
Presentació de la campanya "Som de terrasses"

L'Associació Ciutat Vella i Viva, formada per veïns, comerciants i hotelers del barri del Carme de València, ha presentat aquest matí la campanya "Som de terrasses". Es tracta d'una iniciativa per a reivindicar la importància del sector hoteler en la dinamització i la promoció del barri.

El col·lectiu, com ha assenyalat el seu president, Jesús Martínez, considera que la reducció del tamany de les terrasses, que està portant a terme l'Ajuntament de València des de fa uns mesos, posa en perill la supervivència del barri com a "epicentre de vida i de promoció turística". Segons Martínez, "les taules i les cadires no privatitzen l'espai públic sinó que ofereixen un servei". D'altra banda, la iniciativa també critica la reducció de l'horari de les terrasses al barri del Carme perquè es retalla mitja hora.  

Demanen Diàleg

Des de l'associació, Gemma Piqué ha destacat la necessitat d'establir un diàleg amb el consistori, especialment amb la Regidoria de Comerç, encapçalada per Carles Galiana, per a revertir la situació.

Segons Piqué, la retallada del tamany de les terrasses, que en alguns casos supera el 40%, s'ha fet sense consultar, de manera aleatòria i sense cap normativa. "No poden fer una retallada massiva perquè això suposa la pèrdua de llocs de treball i també que, finalment, les franquícies s'apoderaran del centre històric", ha dit Piqué.

La campanya es farà per mitjà de les xarxes socials i als establiments que s'hi adherisquen. A més, l'associació recollirà firmes. 

També et pot interessar