Cevisama es trasllada de febrer a setembre i s'integrarà a Fira Hàbitat

Fira València ha pres la decisió després de la pèrdua de participació de grans empreses taulelleres, que han optat per exhibicions pròpies

Fira de Cevisama
Fira de Cevisama / Arxiu

Cevisama canvia de data després de 41 anys i passarà de febrer a setembre a partir del 2026. Deixarà de ser un certamen propi del sector ceràmic per a integrar-se a Fira Hàbitat i es dirà Cevisama Contract. Així ho ha decidit Fira València després de perdre la participació de les grans empreses taulelleres, que ara opten per exhibicions pròpies.

Sota la nova marca, Cevisama Contract se celebrarà el setembre del 2026 simultàniament a Hàbitat, Espai Cuina i Textilhogar. Fira València considera que la situació del mercat i les necessitats asimètriques de les empreses del sector tauleller fan que esta siga la "millor opció" per a un esdeveniment que, segons ha apuntat, incrementarà l'interés comercial dels grans compradors tant nacionals com estrangers.

La confluència de tots estos productes firals, a més, potenciarà la campanya de captació de grans firmes, ja que esdevindrà una aposta per un esdeveniment global de la decoració, una fórmula cada vegada més sol·licitada a Europa.

El setembre de 2026 es presentarà un esdeveniment firal únic a Europa

Així doncs, el setembre del 2026 es presentarà un esdeveniment firal únic i simultani a Europa de tots els sectors de l'interiorisme. La ciutat de València es convertirà en la capital europea del disseny vinculat amb la llar —sobretot bany i cuina— oferint la millor la ceràmica, les superfícies, el moble i la il·luminació de l'interiorisme en la seua màxima expressió, ha indicat Fira València.

Estos sectors comparteixen prescriptors i canals de distribució a través dels quals arriben al públic final, una qüestió molt valorada a l'hora de prendre la decisió.

En este escenari, a més, el Contract guanyarà pes, ja que els grans compradors podran adquirir pràcticament el 100% dels productes que busquen en un únic moment a Fira València. D'esta manera, arquitectes, prescriptors i distribuïdors tindran una oportunitat comercial única a Europa.

Per a Ascer és una "solució temporal"

Per part seua, l'Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics (Ascer), com a representant del principal sector client i membre del Comité Organitzador de Cevisama, ha valorat la iniciativa com "una solució temporal per a una part dels expositors". "Este tipus de propostes complementàries són cada vegada més freqüents en el panorama firal internacional", ha dit.

No obstant això, el sector ceràmic espanyol continua apostant per una "gran cita" de referència a Espanya que aglutine en un mateix lloc i en un període curt de temps la millor oferta sectorial per a atraure la màxima afluència de professionals.

En este context, la patronal taulellera s'ha posat a la disposició de Fira València per a col·laborar activament en la definició de noves propostes alineades amb les tendències actuals i per a adaptar la fira Cevisama a les noves realitats del mercat i a les expectatives dels visitants professionals i les empreses expositores.

També et pot interessar

stats