CCOO reclama una solució “integral” per al sector de l’automòbil davant de la crisi de Ford Almussafes
El sindicat alerta que empreses auxiliars de la multinacional també han activat retallades laborals arrossegades per l‘ERTO.
Comissions Obreres (CCOO) reclama una solució ‘‘integral”, en què participen els agents socials, les empreses, les associacions patronals i l’administració davant de ‘‘la inestabilitat generada en el sector de l‘automòbil” per la crisi de Ford.
En un comunicat, el sindicat demana la intervenció de la Generalitat perquè facilite un compromís entre tots els actors que done “garanties al sector”.
CCOO recorda que, a més dels 8.000 empleats, la planta d’Almussafes dona faena indirecta a 20.000 persones en desenes d’empreses auxiliars que tenen com a principal client Ford Espanya. El sindicat alerta que ja s’han produït els primers tancaments en el sector, com ha passat amb la companyia Zender d’Almussafes, per la pèrdua recent d’un contracte amb la multinacional.
El sindicat alerta que l’ERTO ha activat altres expedients d’ocupació en firmes d’Almussafes com ara Gestamp, Magna Seating o Aktrion Iberia, i denuncia que en aquest context d’incertesa sobre el futur de la planta d’Almussafes algunes companyies ‘‘sotmeten els treballadors a retallades, ajustos, torns i mesures salarials arrossegades per les decisions de la multinacional’’.
A més, CCOO adverteix també del risc que pateixen empreses establides a Amussafes que tenen Ford com a client principal de la seua activitat comercial, com el cas de Faurecia, Sas Autosystemtechnik, Lear European Automotive, Valdesa, Segura, Valautomocion, Kemmerich Iberica, Plastic Omniun, Autotrim, Industrias Alegre, Mecanizados, TMD Friction, Matrival, Kamax, Matridos, Tenneco Automotive, SRG Global i Plastic 7.