Castelló, primera ciutat espanyola de la Ruta Europea de la Ceràmica
L’objectiu d’aquesta ruta cultural és revaloritzar i acostar a la ciutadania el patrimoni cultural europeu vinculat a aquest producte.
Castelló de la Plana s’ha convertit en la primera ciutat espanyola que formarà part de la European Route of Ceramics del Consell d’Europa. L’objectiu d’aquesta ruta cultural és revaloritzar i acostar a la ciutadania el patrimoni cultural europeu vinculat a aquest producte tan relacionat amb la província.
Castelló s’uneix a les altres cinc ciutats i entitats que configuren la xarxa: Faenza (Itàlia), Llemotges (França), Museu Princenhof de Delft (Països Baixos), Museu Porzellanikon de Selb (Alemanya) i Höhr-Grenzhausen (Alemanya).
La incorporació de Castelló suposa un suport al vessant cultural i formatiu que va lligada a aquesta indústria, una de les principals fonts d’ingressos de la província, i que constitueix un focus d’atracció únic a Espanya, ja que concentra la immensa majoria d’empreses del sector en tot el país.
L’alcaldessa de la ciutat, Amparo Marco, ha mostrat la satisfacció per la inclusió de la ciutat en aquesta ruta, que es converteix en un nou recurs didàctic i un revulsiu turístic, ja que obri a visitants internacionals “el patrimoni que reuneix cadascuna de les ciutats que la integren”.
Més llegit
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Vols cancel·lats i retardats als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Les farmàcies tancaran un dia en juliol per l'impagament de maig per part de l'administració
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents