Carrefour adquireix Planeta Huerto per a crear una botiga en línia de productes ecològics líder a Europa

Els fundadors de l'empresa alacanina asseguren que la seu es quedarà a la ciutat i que continuen al capdavant del projecte.

Alfonso i Pablo Sánchez, fundadors de Planeta Huerto, conversen amb Andrés Pedreño, president d'AlicanTEC abans de la roda de premsa
Alfonso i Pablo Sánchez, fundadors de Planeta Huerto, conversen amb Andrés Pedreño, president d'AlicanTEC abans de la roda de premsa

Planeta Huerto és una empresa alacantina liderada per dos germans que des del 2011 comercialitza productes sans i ecològics en línia. En sols sis anys es van convertir en líders del mercat espanyol, amb una facturació que ha arribat a 7,5 milions d'euros. Aquesta setmana Carrefour ha tancat l'adquisició d'aquesta start-up alacantina que continuarà consolidant el seu mercat a Espanya, i l'ampliarà a països com Itàlia i França.

Set anys i 12.000 euros d’inversió inicial van ser suficients perquè Alfonso i Pablo Sánchez, dos germans de Sant Joan d'Alacant, convertiren Planeta Huerto, la seua start-up d'horts a casa, en el comerç líder de productes ecològics a Espanya. El cas l'estudien a les universitats com un exemple d'èxit en el món comercial en línia.

Hui tenen més de 250.000 clients, 35.000 productes a la venda i 7 milions i mig d’euros de facturació. Estes xifres són les que han conquistat el grup Carrefour, que ha adquirit aquesta empresa alacantina, a través de Greenweez, amb l'objectiu de crear una gran botiga en línia de productes ecològics líder a Europa.

Aquesta vesprada han fet una roda de premsa per a donar alguns detalls sobre el full de ruta de l'empresa des d'ara. Segons Alfonso Sánchez, la idea consisteix a "continuar sent líders a Espanya millorant el procediment, la logística i el web per a seguir aportant valor als nostres clients, que ens han ajudat a créixer i evolucionar". En paraules de Pablo Sánchez, a més, "l’expansió continuarà en països com Itàlia i França, on aniran fent noves inversions, segons les necessitats empresarials i logístiques".

Encara no han desvelat les dades econòmiques de l'operació, però asseguren que Planeta Huerto mantindrà la seua marca i la seua direcció operativa a Alacant. A més, està previst que la plantilla, formada per 50 persones, també augmente. Alfonso Sánchez assegura que, en principi, reforçaran amb quatre contractacions els departaments de desenvolupament del web, de marquèting i gestió de dades.

Els fundadors d’aquesta start-up han destacat que, encara que el projecte no va sorgir amb vocació de ser venut, l'operació comercial amb Carrefour es presenta en un moment important, perquè l'empresa ja ha crescut i s'ha consolidat. La facturació s'ha duplicat cada any des de la creació i, a hores d’ara, han canviat de seu tres vegades per falta d’espai.

El seu èxit és el resultat de ficar al client en el centre de la seua estratègia digital perquè cuiden amb detall tot el procés de compra. Agilitat, rapidesa i atenció personalitzada en el servei als clients, que reben les comandes en 24 hores, són algunes de les claus.

A banda d'això, la ràpida digitalització ha permés a Planeta Huerto adaptar-se a l'evolució tecnològica actual. Després dels dos primers anys de vida, l’empresa es va expandir a Portugal, Itàlia i França. Això va fer que la facturació augmentara un 20%.

En paraules d'Andrés Pedreño, catedràtic d’Economia Aplicada i president d’AlicatTEC, l’èxit de Planeto Huerto és una mostra del treball i del talent dels emprenedors alacantins que han de competir globalment. En aquesta línia, assegura que "Alacant es converteix en un autèntic referent nacional i internacional en casos consolidats d'economia digital, ja que els projectes naixen de peus a terra, no són efímers i per això perduren davant d'altres àmbits nacionals com Madrid i Barcelona".

També et pot interessar