La campanya estival de fruita deixa un balanç desastrós

La Unió de Llauradors denuncia un descens dels ingressos de fins al 20%.

La campanya estival de fruita deixa un balanç desastrós
La campanya estival de fruita deixa un balanç desastrós

La Unió de Llauradors ha fet balanç de la campanya de la fruita d'estiu. La primera estimació deixa, segons l'associació, uns resultats "ruïnosos" amb un descens dels ingressos de fins al 20% respecte de la campanya estival anterior.

Segons la Unió de Llauradors, el sector ha deixat d'ingressar uns 8 milions d'euros, fet que consideren un incentiu perquè l'abandó de les terres de cultiu seguisca a l'alça. Les dades que destaquen diuen que en els últims nou anys s'ha destruït el 29% de la superfície cultivada de fruita d'estiu a la Comunitat Valenciana, unes 3.927 hectàrees, la qual cosa equival a una extensió de 9.696 camps de futbol.

Encara que és cert que les cotitzacions mitjanes percebudes pels productors en el global dels cultius han sigut, de mitjana, un 19% superiors a l'anterior, no són suficients per a compensar la reducció de la producció del 42% respecte a la passada. Així, per exemple, en albercocs el preu va pujar un 54%, la producció va descendir un 46% i com a conseqüència els productors valencians d'albercocs han ingressat uns 2,2 milions menys d'euros, la qual cosa suposa un 16% menys que la campanya anterior.

En bresquilla i nectarina, els preus han augmentat un 32% i 60% respectivament, mentre que la producció s'ha reduït un 35% i 50%. Els ingressos així han sigut menors que en la campanya passada, en unes xifres d'entre 2 i 1,7 milions d'euros, respectivament, el que suposa un 14% i 20% menys.

Per a la Unió de Llauradors, el cas més sagnant és el de les prunes que han vist com el preu per quilo ha augmentat en un 13%, però ha disminuït la producció un 38%, fet que suposa que els seus ingressos hagen sigut quasi 2 milions d'euros inferiors als de la campanya anterior, la qual cosa ha suposat un 30% menys d'ingressos.

També et pot interessar

stats