CaixaBank i Bankia a la Comunitat Valenciana: 4.307 treballadors i 746 oficines
El banc que presideix José Ignacio Goirigolzarri és el que més oficines i plantilla té.
La possible fusió de CaixaBank i Bankia per a convertir-se en el primer banc d'Espanya impactarà de ple a la Comunitat Valenciana, on entre les dues entitats sumen 4.313 treballadors i 723 oficines. Aquest moviment pot suposar una reordenació d'aquesta xarxa i també de la plantilla que hi treballa.
L'entitat que presideix José Ignacio Gorigolzarri és la que més oficines i professionals té per tot el territori. En concret, suma 2.487 treballadors i treballadores i 400 oficines, segons les dades del web de la mateixa entitat. Del total, el 62% està en la província de València (235), 86 a la d'Alacant i 56 a la de Castelló.
D'altra banda, CaixaBank dona treball a 1.820 persones a la Comunitat Valenciana repartides en 346 oficines, segons les dades de la memòria de 2019. L'entitat va acordar amb els sindicats a maig de l'any passat un ajust de treballadors, que va afectar 238 treballadors valencians.
En conjunt, Bankia sumava 2.267 oficines a Espanya i 15.974 treballadors, en dades del mes de juny de 2020, mentre que CaixaBank sumava a finals de l'any passat 4.139 oficines i 22.580 empleats.
La fusió de CaixaBank i de Bankia, tercera i quarta entitat per grandària del sector financer espanyol, donaria origen a un grup amb actius per import de 650.000 milions d'euros. La negociació definirà si és fusió o absorció de Bankia, la reducció d'oficines i de plantilla i si la seu social es manté a València.
CaixaBank va acordar traslladar la seu social a València a finals de 2017 a causa de la crisi política que es vivia a Catalunya davant una imminent declaració unilateral d'independència. Bankia també té la seua a València des que es va crear l'entitat en 2010 fruit de la fusió de Bancaixa i Caja Madrid, entre altres.
Més llegit
-
Emergències avança que l'avís podria canviar a roig i alguns municipis i pedanies de València suspenen les classes
-
Troben un cadàver d'home sense cap ni extremitats surant davant de la costa de Sagunt
-
El segon decret del govern preveu que el propietari del pis pague un any de renda si no renova el lloguer
-
Paralitzat durant deu dies el desnonament a Burjassot de l’investigador de la UV Daniel González: "Hi ha esperança"
-
Màgia i talent al Pizjuán per a blindar el lideratge
-
Festival taronja de rècord en el Roig Arena (111-88)
Més vist
Més escoltat
-
29.09.2026 | TOT PER L'AIRE | Primera Part
-
29.09.2026 | FB Bonrepòs i Mirambell: nova vida després de l'escàndol
-
30.09.2026 | MATÍ DIRECTE | Tercera Part
-
30.09.2026 | 90 minuts
-
29.09.2026 | Curtmetratges, gastronomia i teatre amb La Cubana
-
29.09.2026 | Carlos Javier Romero: un nou model de negoci per al mercat dels trasters