Brussel·les expedienta Espanya per les restriccions a la venda de pirotècnia europea
La Comissió Europea considera que restringeixen la lliure circulació dins de l'espai comunitari de mercaderies.
La Comissió Europea ha expedientat Espanya perquè pels requisits addicionals que imposa als articles pirotècnics d'altres països de la Unió Europea perquè considera que es tracta d'una restricció a la lliure circulació dins de l'espai comunitari de mercaderies.
Segons Brussel·les, la Unió Europea ja té normes comunes que garanteixen un "elevat nivell de protecció" de la salut dels consumidors i de la seguretat pública. Per tant, no considera necessari que Espanya obligue a complir exigències addicionals per a comercialitzar pirotècnia europea en el seu mercat.
La legislació espanyola obliga a registrar aquests productes abans de la importació, trasllat, emmagatzematge i distribució a Espanya, i obtindre un permís de circulació de les autoritats espanyoles.
Així les coses, Brussel·les creu que les regles espanyoles són contràries a la directiva sobre articles pirotècnics i al Mercat Únic, ja que un producte comercialitzat legalment en un altre estat membre "ha de poder circular lliurement per tota la UE".
La comissió ha donat un termini de dos mesos al governn espanyol perquè aclarisca la situació i oferisca dades clares de les mesures correctores que haja posat en marxa. En cas que aquestes explicacions no es consideren adequades, es donarien dos mesos més per a corregir el problema, període després del qual podria elevar el cas al Tribunal de Justícia de la Unió Europea.
Expedient per incomplir les normes de seguretat ferroviària
D'altra banda, Brussel·les també ha expedientat Espanya perquè considera que els seus procediments de control de la seguretat ferroviària "no compleixen els requisits" que exigeix la normativa comunitària.
Brussel·les veu "deficiències" en la forma en què la Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris (CIAF) "analitza i investiga els accidents i incidents". A més, veu problemes en "les tècniques de supervisió" per part de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF).