El ‘bicinet’ valencià, finalista dels Premis Europeus al Disseny
La creació de l'empresa Cecotec, una combinació entre bicicleta i patinet elèctric, opta al guardó que entrega la Unió Europea a la innovació en disseny
El bicinet valencià, a mitjan camí entre una bicicleta i un patinet elèctric, ha sigut seleccionat com a finalista dels Premis Europeus al Disseny 2025. Es tracta d’un vehicle dissenyat per l’empresa Cecotec, amb seu a Alfafar, que destaca per la seua originalitat, funcionalitat i aposta per la mobilitat sostenible.
Els guardons, coneguts com a DesignEuropa, són concedits anualment per l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (Euipo), amb seu a Alacant, i reconeixen l’excel·lència en el disseny de productes registrats. L’entrega tindrà lloc a Copenhaguen el pròxim 23 de setembre.
El bicinet, obra dels dissenyadors Rosa Vidal, José Orts i César Orts, ha sigut triat entre 1.250 candidats de 48 països. Competeix en la categoria industrial amb una campana extractora polonesa i uns panells solars holandesos que permeten recarregar vehicles elèctrics.
Cecotec ha sigut destacada per haver trencat barreres amb este nou model, que conjumina comoditat, estabilitat i seguretat per a moure’s per qualsevol classe de terreny.
A més, entre els finalistes també hi ha projectes de França, Eslovènia i els Països Baixos en la categoria d'emprenedoria, i una tercera categoria reconeixerà el talent jove europeu en disseny.
La reconeguda dissenyadora neerlandesa Hella Jongerius rebrà el premi a la trajectòria per la seua capacitat d’integrar disseny i sostenibilitat, amb obres exposades al MoMA de Nova York i al Centre Pompidou de París.
Segons el director executiu de l’Euipo, João Negrão, estos premis “reflecteixen el talent i la creativitat que el disseny europeu aporta al món”.